رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 72 هزار هکتار بافت فرسوده شهری داریم که این آمار سه سال است که تکان نخورده است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 72 هزار هکتار بافت فرسوده شهری داریم که این آمار سه سال است که تکان نخورده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسن قدمی صبح شنبه در نشست خبری آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی  در پاسخ به مهر در مورد وضعیت مقاوم سازی روستاها و بافت‌های فرسوده تهران گفت: ما 1.5 واحد روستایی را مقاوم سازی کرده‌ایم. در زلزله اخیر روستاهای آذربایجان خودشان اقدام به مقاوم سازی نکردند و دیدیم که حتی 100 گرم سیمان هم در این روستاها و در خانه‌ ها نبود. در مورد بافت‌های فرسوده شهری هم باید بگویم ما همچنان 72 هزار هکتار بافت فرسوده شهری داریم که این آمار سه سال است که تکان نخورده و در مورد تهران باید بگویم اقدامات خوبی انجام شده ولی خود مردم و مالکان از تسهیلات استفاده نمی‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا به دنبال اجباری کردن نوسازی ساختمان‌های فرسوده هستید؟ پاسخ داد: به دنبال راهکار حقوقی هستیم تا به مجلس ارایه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد نقاط ضعف و برخی از چالش‌ها در این سازمان گفت: بودجه ما دست معاونت راهبردی ریاست جمهوری است و خود این چالش است. البته نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی را ارایه کردند تا بودجه ما مستقل شود. بیشتر مشکلات ما هم بر سر همین پول است، اگر پول برسد مشکلات برطرف می‌شود.

قدمی در مورد ساماندهی سامانه‌های هشدار زودهنگام زلزله هم گفت: آمار این سامانه ها واقعی نیست ولی اخطارها را به صورت محرمانه به مسئولان استانی می‌دهیم تا آماده شوند.

وی در پاسخ به اینکه برخی از خانه‌های ساخته شده توسط بنیاد مسکن در زلزله اخیر آذربایجان تخریب شد گفت: مجتمع‌ها آسیبی ندیدند ولی برخی ساختمان‌های دولتی فرو ریخت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از قطع بی‌رویه درختان و پوشش‌های گیاهی و وقوع سیل گلایه داشت گفت: مشکل اصلی ما تجاوز به حریم رودخانه‌ها است. در مورد قطع درختان هم باید بگویم اگر مشاهده شد سریعاً اطلاع دهید ولی در بحث پیشگیری از وقوع سیل هزار و 174 پروژه را اجرایی کرده‌ایم.

در ادامه این نشست حسن قدمی از حضور شهردار تهران در کارگروه مدیریت بحران و غیرعملی بودن طرح اتاق امن خبر داد و گفت: طرح‌هایی به سازمان می‌رسد مثلاً اتاق امن یا تختخواب امن و ... ولی اگر ساختمانی اصولی ساخته شود نیاز به این کارها نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha