شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 57741
سلامت نیوز: این افراد دوست دارند همه چیز در اختیار آنها باشد و همه تصمیم ها را خودشان بگیرند. همواره برای دیگران تعیین تكلیف می كنند. آنها حسودند و اگر چیزی مطابق میلشان نباشد یا تحت كنترل آنها قرار نگیرد عصبانی می شوند.

بدیهی است كه همه انسان ها عیب و نقص ها و كاستی هایی دارند. اصلاً به همین دلیل است كه هیچ دختر و پسر جوانی توقع ندارد كه با یك فرد صد در صد ازدواج نماید. اما برخی از ویژگیها و خصلت های منفی هستند كه در مقایسه با سایر خصلتها خطرناكتر بوده و زندگی را به ورطه نابودی می كشانند. یقیناً  ازدواج با افرادی كه دارای این ویژگی های خطرناك می باشند نیز اشتباه و خطرناك می باشد و باید از آنها اجتناب نمود.

این افراد عبارتند از :

1 - افرادی معتاد به مواد و الكل
افراد زیادی بوده اند كه دانسته یا ندانسته با فردی معتاد ازدواج كرده اند به این امید كه ترك خواهد كرد و بعد با بحران مواجه شده اند. یك فرد معتاد لازم است تا به خودش بپردازد و در ابتدا بیماری خود را درمان كند. هیچ كس با ازدواج نمی تواند اعتیاد خود را درمان كند.
 
2 -  افراد به شدت خشمگین
همه انسان ها خشمگین شدن را تجربه كرده اند. اما برخی افراد به طور ناگهانی و با شدت زیاد، نامتناسب و غیر معمولی خشمگین می شوند.
ازدواج با این افراد تجاربی همراه با ترس و اضطراب و محدودیت به ارمغان می آورد. شما همیشه مجبور خواهید بود كوتاه بیایید و با همه چیز بسازید و بسوزید. در زیر به برخی از نشانه های هشداردهنده این افراد اشاره می گردد.
_ معمولاً این افراد با كوچكترین چیزی كه مطابق میلشان نباشد از كوره در می روند و خشم خود را روی اطرافیانشان خالی می كنند.
_ پاسخ افرادی را كه با نظر آنها موافق نیستید با فریاد و بددهنی یا تهدید می دهند.
_ خشمشان را با كوبیدن در، قطع تلفن، پرتاب كردن اشیا، هل دادن، زدن، ترك اتاق و … بروز می دهند.
 
3 - افراد كنترل كننده
این افراد دوست دارند همه چیز در اختیار آنها باشد و همه تصمیم ها را خودشان بگیرند. همواره برای دیگران تعیین تكلیف می كنند. آنها حسودند و اگر چیزی مطابق میلشان نباشد یا تحت كنترل آنها قرار نگیرد عصبانی می شوند. اصلا خوش ندارند كسی به آنها بگوید كه چه بكنند. والدینی سلطه جو و انتقادگر خواهند بود چرا كه نمی توانند كنترل لازم را بر كودكان اعمال كنند. این افراد معمولا بر همسر و فرزندان بیشترین كنترل را اعمال می كنند و خشم زیاد و جبهه گیری زیادی ایجاد می كنند.
 
4 - افراد دارای اختلالات جنسی
اختلال جنسی انواع مختلفی دارد.
_ اعتیاد جنسی و فقدان عزت نفس جنسی:
 استمنای دایمی، لاس زدن با دیگران، چشم چرانی و خیره شدن به بدن دیگران، رابطه نامشروع، اظهار نظرهای جنسی به شما درباره بدن دوستانتان و غریبه ها، برخی از رفتارهای این افراد است.

_ اختلالات كنشی جنسی:

این اختلال فعالیت جنسی را با مشكل مواجه می كند. مانند :
افرادی كه میل به فعالیت جنسی ندارند و یا نفرت دارند.
افرادی كه تحریك و ارضا نمی شوند.
افرادی كه خیلی زود ارضا می شوند.

_ انحرافات جنسی:
مثل بچه بازی، خود آزاری و دیگر آزاری جنسی، نظر بازی، میل جنسی زیاد به اشیایی نظیر لباسهای زیر، كفش ( اغلب جنس مخالف ) و غیره.
 
5 - افرادی كه خانواده آزار دهنده دارند و نمی توانند در مقابل آزار آنها از همسرشان حمایت كنند
این ویژگی به سرعت قابل شناسایی نیست. برخی از ویژگیهای این خانواده ها بدین قرار است:
_ انرژی، توجه و وقت همسران را برای خود می خواهند.
_ سعی می كنند در زندگی همسران دخالت كنند.
_ رابطه همسران را به رسمیت نمی شناسند ( توجهی به عروس یا داماد خود نمی كنند و یا به آنها بی احترامی می كنند ).
افرادی كه رفتار آزار دهنده خانواده خود را نسبت به همسرشان تحمل می كنند، كودكانی هستند كه هنوز بالغ نشده اند و به علت وابستگی زیاد به خانواده شان برای ازدواج مناسب نیستند.
منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha