سلامت نیوز: رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت از استقرار مراکز دیده بانی نظام سلامت به عنوان ابزاری برای رصد عوامل محیطی در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در هفتاد و دومین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت: موسسه ملی تحقیقات به عنوان بازوی اجرایی مراکز دیده بانی نظام سلامت لحاظ شده است و برای استقرار نظام ملی دیده بانی سلامت، چارچوب و دستورالعملی قرار داده شده است که پیشرفت وضعیت شاخص ها را دنبال می کند.

وی با بیان این که شورای سیاستگذاری سلامت، بازوی مشورتی وزارت بهداشت است، افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای این شورا، تدوین نقشه تحول نظام سلامت است که بین 4 تا 5 هزار صفحه سند پشتیبان دارد.

لاریجانی از دیگر اقدامات این شورا را همکاری با شورای عالی سلامت و امنیت غذایی دانست و ادامه داد: مطالعه بیماری ها در کشور ابزار دیگری برای رصد عوامل محیطی اثر گذار سلامت است، که در این راستا یک مطالعه اولیه بر 35 هزار خانوار ایرانی انجام شده است که حاوی اطلاعات ارزشمندی است و نتایج این مطالعات در همایش بزرگ دست اندرکاران نظام سلامت در حضور رییس جمهوری اعلام می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت تصریح کرد: این مطالعه به ما کمک می کند که بدانیم چقدر از اولویت های وزارت بهداشت عملیاتی شده و چقدر در اجرای درست برنامه ها موفق بوده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به سند تحول نظام سلامت، مصوب هیات وزیران اشاره کرد و اظهارداشت: برای پیاده سازی این نقشه 92 برنامه اجرایی وجود دارد و این نقشه می تواند نگاه مسوولان اجرایی را در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی عوض کند و باید همه حوزه های وزارت بهداشت برای اجرای این نقشه همکاری و همت کنند.

لاریجانی همچنین از تدوین نظامنامه استانی مدیریت توسعه همه جانبه سلامت، دستورالعمل استانی رسیدگی به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، تلاش برای اجرایی شدن کدهای اخلاق پرستاری در دانشگاههای علوم پزشکی، استقرار نظام حاکمیت بالینی و اعتباربخشی بیمارستانها در سال جاری خبر داد و از مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی خواست تجربیات خود در اجرای این برنامه ها مستند و ثبت کنند.

هفتاد و دومین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور صبح جمعه با پیام تصویری علامه ˈحسن زاده آملیˈ در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شد و عصر امروز به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha