نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد کودکان والدینی که به اختلالات روحی روانی مبتلا هستند ۹ برابر بیشتر از همسالان شان که والدین سالم دارند، دست به خودکشی می زنند.

سلامت نیوز: نتایج مطالعات دانشمندان نشان می دهد کودکان والدینی که به اختلالات روحی روانی مبتلا هستند ۹ برابر بیشتر از همسالان شان که والدین سالم دارند، دست به خودکشی می زنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین به نقل از مؤسسه ملی بهداشت روان ایالات متحده آمریکا، از هر ۱۷ فرد بالغ آمریکایی یک نفر با مشکلات روحی روانی دست و پنجه نرم می کند.


محققان دانمارکی نیز در زمینه وجود مشکلات روانی در والدین و ارتباط آن با خودکشی فرزندان مطالعاتی انجام داده اند.


آن ها با کمک سیستم ثبت احوال کشور دانمارک پرونده پزشکی و خانوادگی متولدین سال های ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۶ که خودکشی کرده بودند را بررسی کردند تا ارتباط خودکشی آنها را با بیماری والدین شان ثابت کنند.


دانشمندان، پس از بررسی های متعدد پی بردند خطر وقوع خودکشی در کودکان پیش از رسیدن به  ۱۸ سالگی پایین است. ( از هر ۱۰ هزار کودک والدین مبتلا به بیماری های روانی تنها ۱ نفر دست به خودکشی می زند و از هر ۲ هزار کودکی که یکی از والدین او دچار مشکل روانی است تنها ۱ نفر خودکشی می کند. )


این مستندات نشان دهنده آن است که کودکانی که یک یا هر دو والد آن‌ها از بیماری های روانی مانند شیزوفرنی و ... رنج می برند، بیشتر در معرض اقدام به خودکشی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha