سلامت نیوز: رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده، نحوه مراجعه بیماران از طریق پزشک خانواده به بیمارستانهای خصوصی را اعلام کرد.

دکتر محمد شریعتی در خصوص اینکه گفته می شود با اجرای برنامه پزشک خانواده، مردم از مراجعه به بیمارستانهای خصوصی محروم خواهند شد، به خبرنگار مهر گفت: اصلا چنین بحثی مطرح نیست. بیمارستانهای خصوصی هم در این برنامه دیده شده اند به طوریکه مردم می توانند بعد از اینکه پزشک خانواده آنها را به تخصص مورد نیاز ارجاع داد، نسبت به انتخاب پزشک متخصص خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای انتخاب پزشک متخصص خود آزاد هستند، تصریح کرد: انتخاب تخصص با پزشک خانواده است اما متخصص را خود مردم انتخاب می کنند. یعنی اینکه اگر پزشک خانواده تشخیص داد که بیمارش نیاز دارد به متخصص قلب ارجاع داده شود، انتخاب متخصص قلب با بیمار است و پزشک خانواده او نمی تواند تعیین کند که به بیمارستان دولتی برود یا خصوصی.

شریعتی با اعلام اینکه تاکنون اطلاعات بیش از 22 میلیون و 330 هزار نفر از جمعیت شهری کشور در سامانه پزشک خانواده وارد شده است، افزود: بیش از 58 هزار نفر از شهروندان نیز خودشان با ورود به سایت، نسبت به ثبت نام و انتخاب پزشک خانواده اقدام کرده اند.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده با اشاره به افتتاح به برنامه پزشک خانواده در استانهای فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و تهران، اظهارداشت: هم اکنون این برنامه در شیراز اجرایی شده و افراد که پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند، رایگان ویزیت و معاینه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha