سلامت نیوز: محققان آمریکایی هشدار دادند زیاده‌روی در مصرف قهوه ممکن است باعث نابینایی انسان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان آمریکایی بر اساس تحقیقات خود گفتند: مصرف سه فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به آب سیاه را که ممکن است به نابینایی منجر شود، افزایش می‌دهد.

این تحقیقات نشان داد مصرف قهوه سرشار از کافئین خطر ابتلا به نوعی آب سیاه به نام exfoliation glaucoma را افزایش می‌دهد.

نتایج این تحقیقات هشدار می‌دهد مصرف‌کنندگان قهوه باید درک کنند که مصرف زیاد این نوشیدنی ممکن است آنها را نابینا کند.

ژای هی کانگ تهیه کننده اصلی تحقیقات گفت: با وجود فواید شناخته شده قهوه سرشار از کافئین اما نوشیدن سه فنجان یا بیشتر در روز خطر ابتلا به آب سیاه را به ویژه در خانواده‌های دارای پیشینه این بیماری افزایش می‌دهد.

وی افزود: این افزایش خطر ابتلا به آب سیاه، 66 درصد برآورد می‌شود.

محققان تحقیقات خود را روی 79 هزار زن و 41 هزار مرد انجام دادند و هیچ یک از آنها دچار بیماری آب سیاه نبودند.

گلوکوم (Glaucoma) یا بیماری آب سیاه به معنای بالا رفتن فشار داخل چشم است که می تواند سبب آسیب عصب بینایی و در نتیجه کوری دائمی شود.

باید دانست که بعضی از انواع بیماری آب سیاه می‌تواند تا مراحل انتهایی بیماری هیچ علامتی نداشته باشد و هنگامی فرد متوجه بیماری خود می شود که بسیاری از رشته های عصب بینایی وی از بین رفته و دید به شدت و به طور غیر قابل برگشت افت کرده است. بنابراین تشخیص زودرس آب سیاه و شروع درمان به موقع، کلید اصلی پیشگیری از پیشرفت بیماری و کاهش دید بیمار خواهد بود.

در چشم دائماً مایع شفافی ترشح می شود که به آن «زلالیه» می گویند و این مایع از محلی که زاویه(محل تلاقی قرنیه با عنبیه) نامیده می شود، خارج می گردد. اگر بدلیلی انسداد یا مانعی بر سر راه خروج این مایع در چشم ایجاد گردد و زلالیه نتواند براحتی از چشم خارج گردد؛ در اینصورت فشار داخل چشم بالا می رود.

در حال حاضر 65 میلیون نفر در جهان به بیماری آب سیاه مبتلا هستند و متاسفانه این رقم رو به افزایش است.

اگر فردی در خانواده مبتلا به آب سیاه باشد. احتمال ابتلای به این بیماری در سایر افراد آن خانواده 4 تا 9 برابر بیشتر از سایر افراد جامعه است. احتمال ابتلای افراد بالای شصت سال به بیماری آب سیاه 6 برابر بیشتر از سایر افراد جامعه است.

در اغلب مبتلایان به ویژه در مراحل اولیه بیماری نشانه‌ها و علائم کمی وجود دارد. در مراحل بعدی بیماری علائمی شامل کاهش دید محیطی،  مشکل در تطابق با تاریکی، ایجاد مشکل در تمرکز روی کارهای نزدیک، ایجاد هاله‌های رنگی اطراف نور و نیاز به تغییر مکرر و زود به زود عینک بروز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha