سلامت نیوز: یک جراح و متخصص زنان گفت: تهوع شدید پس از مصرف قرص‌های خوراكی پیشگیری از بارداری، از شایع‌ترین علت عدم مصرف قرص است كه با مصرف واژینالی آن می‌توان از این عارضه پیشگیری كرد.

دكتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه تجویز واژینال قرص‌های خوراكی پیشگیری از بارداری روشی جایگزین برای تجویز قرص‌های ضدبارداری است، اظهار داشت: با استفاده از این روش در افرادی كه قادر به مصرف خوراكی قرص‌های ضدبارداری نیستند، اثرات ضد بارداری با مصرف واژینال قرص‌های خوراكی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد بیمارانی كه نیازمند شیمی درمانی هستند، گفت: التهاب مخاط و درجات شدید استفراغ و تهوع در این بیماران مانع از مصرف خوراكی قرص‌های ضدبارداری می شود، بنابراین بیماران می‌توانند با مصرف واژینال خوراكی قرص‌های ضدبارداری خوراكی، از مزایای پیشگیری از بارداری این قرص‌ها بهره‌مند شوند.

این جراح و متخصص زنان كاربرد دیگر استفاده از این روش را در بیماران متقاضی جراحی چاقی عنوان كرد و افزود: در هجده ماه اول پس از جراحی چاقی، بارداری ممنوع است و بدلیل سوء جذب گوارشی قرص‌ها در این دوره‌ی زمانی، تجویز واژینال قرص‌های پیشگیری از بارداری روشی مناسب جهت پیشگیری از بارداری است.

دكتر هاشمیان با تاكید بر اینكه بسیاری از زنان قادر به مصرف خوراكی قرص‌های پیشگیری از بارداری نیستند، گفت: تهوع شدید پس از مصرف این قرص‌ها از شایع‌ترین علت عدم مصرف قرص است كه با مصرف واژینال می‌توان از این عارضه پیشگیری كرد.

وی با اشاره به اینكه هنگام مصرف واژینال باید قرص در قسمت فوقانی واژن قرار داده شود، یادآور شد: بر اساس آخرین مطالعات، تجویز واژینال یك قرص در روز كارآیی معمول قرص‌های ضد بارداری را دارد ولی قبل از انجام این تحقیقات مصرف روزانه دو قرص جهت رسیدن به سطح خونی مورد نظر هورمون توصیه می‌شود.

این جراح و متخصص زنان با تاكید بر اینكه انواع قرص‌های ضد بارداری خوراكی موجود در بازار با این روش قابل تجویز است، ادامه داد: تجویز واژینال قرص با كاهش چشمگیر عوارض جانبی همراه است و باید حداقل 4 ساعت پس از مصرف قرص، فرد از انجام هر گونه حرکت جدا پرهیز كند.

دكتر هاشمیان با تاكید بر اینكه ممنوعیت مصرف واژینال قرص‌ها، مواردی است كه در خصوص مصرف خوراكی قرص وجود دارد، خاطرنشان كرد: مصرف سیگار، سنین بالاتر از 35 سال، سابقه‌ی لخته شدن خون در پاها، افزایش فشار خون كنترل نشده، دیابت كنترل نشده، كلسترول بالای خون و سرطان شناخته شده یا مشكوك از موارد منع مصرف قرص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha