سلامت نیوز: باید نسخه بدخط به پزشک مربوطه ارجاع داده شده و از او بخواهند که دوباره نسخه را خوش خط بنویسد./ داروخانه ها نباید به تشخیص خود اقدام کنند زیرا ممكن است مشكلی برای بیمار به وجود آید.

غلامحسین نیك نژاد در گفت وگو با ایلنا در مورد بدخطی پزشکان و مشکلات ناشی از آن برای بیماران گفت: این موضوع ارتباطی به معاونت انتظامی سازمان پزشکی ندارد زیرا به ذات پزشک مربوط است که برخی از آنها خوش خط و برخی دیگر بدخط می شوند.

وی تصریح کرد: به مسئولان فنی داروخانه ها، آزمایشگاهها، رایولوژی ها وهمچنین پرستاران در بیمارستان ها توصیه می كنیم كه وقتی بایک نسخه بدخط مواجه می شوند كه قابل خواندن نیست نباید به تشخیص خود اقدام کنند زیرا ممكن است مشكلی برای بیماربه وجود آید.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: آنها باید نسخه بدخط را به پزشک مربوطه ارجاع دهند و از او بخواهند که دوباره نسخه را خوش خط بنویسد زیرا در این صورت پزشک نیز در نوشتن نسخه دقت بیشتری خواهدكرد.

نیك نژاد در پاسخ به این سوال که آیا شکایتی به دلیل بدخطی پزشکان نیز شده استریال افزود: تعداد معدودی شکایت در این زمینه و همچنین دادن داروی اشتباهی به دلیل بدخطی نسخه به ما رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha