سلامت نیوز: مشاور آموزشی رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشورمان به حساب می‌آید، گفت: بر این اساس کارگاه بزرگ آموزش و پیشگیری از سرطان در هلال‌احمر برگزار می‌شود.

نبی‌الله عشقی‌ثانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشورمان به حساب می‌آید و بیماری بسیار مهلکی است، اظهار داشت: آموزش و پیشگیری از سرطان برای آشنایی اعضای هلال‌احمر با این بیماری که هزینه‌های درمانی آن نیز فوق‌العاده است برگزار می‌شود.

وی افزود: درمان بیماری سرطان هزینه بسیار بالایی را در بردارد به طوری که خانواده بیماران باید خودرو یا حتی منزل خود را برای درمان بفروشد در حالی که بیمار در صورتی که وضعیت حادی پیدا کرده باشد در نهایت با تمام این هزینه‌ها فوت می‌کند.

عشقی‌ثانی ادامه داد: در این زمینه پیشگیری از بیماری سرطان برای افراد به خصوص زنان (سرطان سینه) و مردان (سرطان پروستات) بسیار اهمیت دارد و می‌توان با ارائه آموزش و پیشگیری از این بیماری مهلک که بیشتر خانواده‌ها نیز از آن به شدت ترس دارند جلوگیری کرد.

مشاور آموزش رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با اشاره به اینکه متأسفانه بیماری سرطان در ردیف بیماری‌های خاص تعریف نشده است و افراد مجبورند هزینه‌های ده‌ها میلیون تومانی برای درمان خود بپردازند، گفت: سازمان جوانان هلال‌احمر با همکاری مؤسسه تحقیقات سرطان این کارگاه بزرگ آموزش و پیشگیری از سرطان را برگزار می‌کند و امیدواریم این روند آموزش‌ها برای ارتقاء اطلاعات مردم و خانواده‌ها در زمینه بیماری سرطان ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha