سلامت نیوز: محققان بر اساس نتایج یک تحقیق اعلام کردند که بروز حوادث رانندگی در سن 70 سالگی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

به گزارش روزنامه فیگارو، بر اساس نتایج این تحقیق هشدار پزشکان به بیماران در این زمینه بسیار موثر خواهد بود به این شکل آنها باید به بیماران خود بگویند که آنها سالم هستند ولی به اندازه کافی شرایط مساعد برای رانندگی را ندارند. بدین ترتیب 45 درصد از بروز حوادث رانندگی کاسته می شود.

براساس نتایج این تحقیق که در کانادا انجام شده است ، پزشکان نباید در مورد توصیه کردن به بیماران مسن برای توقف ادامه رانندگی تردید داشته باشند.

به گفته دکتر دونالد ریدلمیر از دانشگاه تورنتو و و از دست اندرکاران این تحقیق، هنگامی که بیماران این توصیه را دریافت می کنند ، باید از رانندگی صرف نظر کنند و یا باید در پشت فرمان بسیار مراقب باشند. بدین ترتیب خطر بروز حوادث جدی در جاده ها 40 تا 50 درصد کاهش می یابد.

این تحقیق در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است .این تحقیق بر روی بیش از 100 هزار بیمار که از طرف 6 هزار پزشک به آنها در مورد توقف رانندگی هشدار داده شده بود، انجام شده است.

محققان تاکید کردند که توصیه های پزشکی در مورد افراد تنها به دلیل سن بالای آنها ارایه نمی شود بلکه در این میان بیماری های آلزایمر، صرع، بیماری عروق مغزی (سکته مغزی)، دیابت، مصرف الکل و برخی داروها که بر میزان هشیاری فرد تاثیر دارد ، مطرح است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha