سلامت نیوز: استفاده از جراحی لاپاروسكوپی سینگل سایت در بیماران مبتلا به سرطان كلیه میزان درد پس از عمل را تاحدود زیادی كاهش می‌دهد.

به نقل از نشریه اورولوژی محققان دانشكده پزشكی سان دیه‌گو از دانشگاه كالیفرنیا با مقایسه جراحی لاپاراسكوپی سینگل سایت (Single-site)‌ و جراحی سنتی لاپاروسكوپی مولتی پورت به وسیله آزمون آنالوگ بصری تشخیص درد از مجموع 74 بیماری كه نیاز به حذف كامل و یا قسمتی از كلیه بدخیم خود را داشتند دریافتند كه روش جراحی با حداقل تهاجم به نام لاپارواندوسكوپیك سینگل سایت تا 40 درصد میزان درد پس از عمل را كمتر و به دنبال آن راحتی بیشتری را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.

براساس این گزارش محققان افزودند: در جراحی لاپاروسكوپی سینگل سایت برای رسیدن به تومور یك برش كوچك در ناف بیمار ایجاد می‌شود و این در حالی است كه بیمارانی كه به وسیله لاپاروسكوپی سنتی مولتی پورت جراحی شدند تحت 4 تا 6 برش قرار گرفتند.

نتایج حاصل از این گزارش همچنین می‌افزاید كه جراحی لاپاروسكوپیك سینگل سایت، نیاز به داروهای مسكن پس از عمل را نسبت به جراحی لاپاروسكوپی سنتی تا 50 درصد كاهش داده و بیشتر می‌تواند به كیفیت زندگی بیمارانی كه تحت این عمل جراحی سرطان قرار می‌گیرند، كمك كند.

به گفته محققان میزان بروز كارسینوم سلول كلیوی در سراسر جهان روبه افزایش است و سرطان كلیه به عنوان كشنده‌ترین سرطان‌های بدخیم دستگاه مجاری ادرار در آمریكا تشخیص داده شده كه بیش از 64000 آمریكایی در هر سال با این سرطان شناسایی می‌شوند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha