سلامت نیوز: رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت از نیازسنجی و بررسی وضعیت سلامت سالمندان كشور در سطح گسترده خبر داد.

دكتر پریسا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نیازسنجی و بررسی وضعیت سلامت سالمندان كشور در سطح بسیار گسترده در حال انجام است كه اطلاعات اولیه آن تا حدودی در دسترس است.

وی افزود: اطلاعات اولیه از این بررسی، آمار تكان دهنده‌ای را نشان می‌دهد؛ به طوری كه تعداد زیادی از سالمندان كشور بیسوادند و درصد بالایی به ویژه در شهر تهران تنها زندگی می‌كنند كه اگرچه نسبت به كل كشور زیاد نیست اما حتی اگر یك سالمند هم تنها زندگی كند، وضعیتی را به دنبال خواهد داشت كه باید پاسخگو باشیم و خدمات لازم به ویژه ارایه خدمات در منزل را به دست آنها برسانیم.

طاهری افزود: در همین راستا دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه پیشرو در ارایه خدمات به سالمندان، ارایه خدمات سالمندان در منزل را آغاز خواهد كرد.

وی گفت: برای ارایه خدمات سالمندان در منزل، بیمارستان آیت‌الله طالقانی به عنوان اجرای آزمایشی این خدمات در نظر گرفته شده و قرار است مراقبت در منزل راه‌اندازی شود. تاكید وزیر بهداشت بر این موضوع، تسریع در این امر را به دنبال داشته است.

رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با اشاره به روبرو بودن كشور با دو موج سالمندی، افزود: دهه شصتی‌ها، اكنون در رنج سنی تا 30 سال زندگی می‌كنند كه موج اولی خواهند بود كه به سن سالمندی می‌رسند. بنابراین حدود 30 تا 40 سال آینده اولین موج سالمندی را خواهیم داشت. همچنین با یك فاصله زمانی 20 تا 25 ساله موج بعدی سالمندی اتفاق خواهد افتاد. موج اول موج گسترده‌تری خواهد بود و 30 تا 40 سال آینده فرصت چندانی برای انجام برنامه‌ریزی‌های كلان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha