سلامت نیوز: شرایط جوی ناپایدار، بارندگی و مواج بودن دریا در تابستان اخیر، عمده‌ترین دلیل افزایش غریق در سواحل مازندران بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا از ساری، ‌حسین اسلامی اظهار داشت: در تمام روزهایی که امکان شنا کردن در دریا می‌سر نبود، پرچم مشکی به نشانه خطرناک بودن شناکردن در دریا، در سواحل استان برافراشته بود اما عده‌ای بدون توجه به این نشانه‌ها، اقدام به وارد شدن در دریا کردند.

وی بیان داشت: هجوم مسافران و گردشگران برای شنا در مناطق ممنوعه، خدمت رسانی به این نقاط را دشوار کرد و مانع از نجات کسانی شد که گرفتار موج‌های سنگین دریا شدند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: از مجموع ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان‌های شمالی، ۴۸ درصد آن در مازندران واقع شده است و با توجه به طول نوار ساحلی ۳۳۸ کیلومتری استان، نظارت بر این محدوده، توسط ناجیان غرقیق، تقریبا غیر ممکن است.

اسلامی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون فقط سواحل گلوگاه و نکا، غریق نداشتند اما در محمود آباد ۴۲ نفر، بابلسر ۲۸ نفر، نور و نوشهر ۲۳ نفر، ساری ۱۶ نفر، رامسر ۱۱ نفر، عباس آباد ۹ نفر، می‌اندرود ۶ نفر، چالوس ۱۰ نفر، تنکابن ۶ نفر، بهشهر ۴ نفر، فریدونکنار ۲ نفر و جویبار یک نفر گرفتار موج دریا شده و غرق شدند

وی منطبق نبودن امکانات با نیازمندی‌های روز، آشنا نبودن مردم با فن شنا، جدایی فرزندان از خانواده‌ها هنگام شنا، پیشروی آب دریا در چند سال اخیر و به وجود آمدن عمق‌های زودرس و ناشناخته و مسئولیت پذیر نبودن برخی منجیان به دلیل دریافت نکردن مطالبات، مهم‌ترین دلایل افزایش غرق در سواحل مازندران است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران اظهار کرد: واگذاری مدیریت طرح‌های سالمسازی سواحل به هیات نجات غریق، تخصیص اعتبار حق الزحمه ناجیان پیش از شروع طرح، استقرار سه شیفت ناجی غریق در مناطق حادثه خیز، مسدود کردن مناطق ناشناخته و خطرناک و ایجاد طرح‌های ویژه شنا، بخشی از راهکارهای جلوگیری از غریق در سواحل دریای خزر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha