سلامت نیوز: یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی گفت: طیف وسیعی از اختلالات عضلانی اسکلتی با استفاده از روش Eswt (درمان از طریق شوک در خارج از بدن) درمان می‌شود.

دکتر بهنام اخباری در گفت و گو با ایسنا، گفت: در حال حاضر حدود ربع قرن از قدمت کاربرد موفقیت آمیز روش eswt (درمان از طریق شوک در خارج از بدن ) می‌گذرد، این روش درمانی ابتدا برای شکستن سنگهای کلیه و مجاری ادرار به کار می‌رفته است و در سالهای اخیر در درمان اختلالات عضلانی اسکلتی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: از این روش برای درمان طیف وسیعی از درمان اختلالات عضلانی اسکلتی از جمله التهابات تاندونی مفصل شانه استفاده می‌شود. اثرات فیزیولوژیکی این روش در چهار مرحله اتفاق افتاده است که نهایتا تاثیرات مستقیم یا مکانیکی، تاثیرات فیزیکی و شیمیایی و درنهایت تاثیرات بیولوژیک منجر به کاهش و رفع علایم بیمار خواهد شد.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی تصریح کرد: از جمله موارد عدم استفاده از این روش در بیماران مبتلا به هموفیلی، نواحی دنده اول، استخوان ترقوه، صفحه رشد و تومورهای بدخیم است كه اگر مورد استفاده قرار گیرد منجر به وخیم شدن وضعیت بیمار می‌شود.

اخباری اظهار کرد: امید است که با شناخت کامل از اثرات درمانی این روش بتوانیم از آن به عنوان روش موثر در درمان اختلالات عضلانی اسکلتی استفاده شود، هم اکنون این روش به خصوص در حیطه ورزش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha