سلامت نیوز: مشاور وزیر و مسئول دفتر آمار و فنآوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه شبكه ملی سلامت (شمس) در سراسر كشور، گفت: تا پایان امسال 10 هزار مركز بهداشتی، تشخیصی و درمانی كشور به این شبكه متصل خواهند شد.

دكتر حسین ریاضی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تاكنون 880 مركز بهداشتی، تشخیصی و درمانی به شبكه ملی سلامت (شمس) در سراسر كشور وصل شده‌اند.

وی گفت: شبكه ملی سلامت زیر ساخت ارتباطی كلیه مراكز بهداشتی تشخیصی درمانی در سراسر كشور است. تا پایان امسال 10 هزار مركز به این شبكه متصل می‌شوند و می‌توانند خدمات الكترونیكی را روی این شبكه راه‌اندازی كنند.

ریاضی، پرونده الكترونیك سلامت را یكی از خدمات شبكه ملی سلامت عنوان كرد و افزود: مباحث آموزش الكترونیكی، پژوهش الكترونیكی، دسترسی به منابع پژوهشی، خدماتی كه در حوزه سازمان الكترونیكی ستاد یا مراكز بهداشتی درمانی می‌توان به مردم ارایه داد یا خدماتی كه جنبه پیشخوان دولت دارد مانند صدور مجوزهای موسسات پزشكی، می‌توانند از راه دور و از طریق این شبكه ارایه شوند.

وی درباره پرونده الكترونیك سلامت نیز گفت: پرونده الكترونیك در دو حوزه بهداشت و درمان اجرا می‌شود. این موضوع در حوزه بهداشت با ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده است كه نرم‌ افزارهای آن مبتنی بر IT طراحی شده است و هر استانی كه بحث افتتاح پزشك خانواده را دارد در این بستر كار خواهد كرد.

ریاضی افزود: در حوزه درمان نیز بیمارستان‌ها و مراكز درمانی سرپایی به این سامانه متصل می‌شوند و اطلاعات را ارسال می‌كنند. در حوزه درمان تاكنون حدود 900 هزار پرونده الكترونیكی تشكیل شده و در حال گسترش است. حدود 15 استان از استان‌های كشور به این سامانه متصل هستند و تلاش آن است كه سراسری شود.

مشاور وزیر بهداشت در پایان گفت: در برنامه پزشك خانواده، چه بحث ثبت نام مردم برای ورود به برنامه و چه خدماتی كه دریافت می‌كنند، تمام اطلاعات به صورت الكترونیكی در این پرونده ثبت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha