سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پزشك خانواده اساسی‌ترین برنامه معاونت درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دكتر حسن امامی رضوی در هفتاد و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه روز گذشته برگزار شد با ذكر این مطلب افزود: سطوح 2 و 3 ارائه خدمات در برنامه پزشك خانواده مدون شده است كه بزودی ابلاغ می‌شود.

وی با اعلام این مطلب كه در حال حاضر در شرایط به خصوص اقتصادی قرار داریم، تاكید كرد:  باید در سنگر بهداشت و درمان به اجرای برنامه‌های این وزارت توجه خاص داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت از برنامه‌های این معاونت به استقرار برنامه اعتباربخشی استانداردها اشاره كرد و گفت: با استقرار این برنامه كیفیت بیمارستان‌های كشور افزایش می‌یابد. در این برنامه ارزیاب‌ها كارهایشان را انجام داده‌اند و حالا لازم است دانشگاه‌های علوم پزشكی همدیگر را ارزیابی كنند تا حاكمیت بالینی وضعیت دانشگاه‌ها ارتقاء پیدا كند.

وی با تاكید بر اورژانس‌های بیمارستانی گفت: در سه ماه اول سال جاری موضوع جذب متخصص در اورژانس‌ها یا طب اورژانس در دانشگاه‌های علوم پزشكی شهیدبهشتی و تهران انجام شده است ولی در برخی از دانشگاه‌ها تاكنون صورت نگرفته كه توجه به این امر ضروری است زیرا این مسئله در ارزشیابی سال 91 بیمارستان‌ها مدنظر قرار گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت از دیگر برنامه این معاونت به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران، تعیین در سطح‌بندی خدمات (نیروی انسانی و تخت‌های بیمارستانی) اشاره كرد.

دكتر حسن امامی رضوی درخصوص تخت ویژه بیمارستانی گفت: تاكنون 150 تخت توزیع شده است كه مابقی با مساعدت معاونت توسعه توزیع خواهد شد.

وی در ادامه از افزایش 20 درصدی تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی با دستور وزیر بهداشت خبرداد.

وی از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشكی درخواست كرد: نظام نوین پرداخت در بیمارستان‌ها را به سمت نظام پرداخت سرانه‌ای پیش ببرند زیرا تا نظام پرداخت اصلاح نشود تغییر گرایش در رشته‌های فوق‌تخصصی را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha