سلامت نیوز: رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: بیمارستان های سراسر کشور با اجرای برنامه پزشک خانواده، بیماران غیراورژانسی خود را فقط در صورت معرفی پزشک خانواده، پذیرش می کنند.

محمد شریعتی در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد بیمارانی که وضعیت اورژانسی دارند با مراجعه مستقیم به بیمارستان ها می توانند از خدمات بیمارستانی بهره مند شوند.

وی یادآور شد ،بیمارانی که از طریق پزشک خانواده به بیمارستان ها معرفی شوند، هزینه کمتری می پردازند.

رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: اجرای سیستم پذیرش بیماران از طریق پزشک خانواده به تدریج در تمام استان ها همزمان با اعلام رسمی اجرای این برنامه در آن استان، اجرایی خواهد شد.

شریعتی تاکید کرد بیماران درشرایط اورژانسی می توانند بطور مستقیم به تمام مراکز کشیک پزشک خانواده یا اورژانس بیمارستان ها در سراسر کشور مراجعه کنند و نیازی به مراجعه به پزشک خانواده ندارند.

عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری امسال برای نخستین بار بطور رسمی در استان های فارس ، سیستان و بلوچستان ، مازندران و برخی قسمت های جنوبی استان تهران، آغاز شده و به تدریج درسراسر کشور اجرایی خواهد شد.

شریعتی تاکید کرد : مردم می توانند با مراجعه به سامانه خدمات سلامت ایرانیان به نشانیhttp://www.1590.ir پزشک خانواده خود را انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهند.

بر اساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت، هزینه ویزیت و معاینه های اولیه، همچنین تامین داروها به جز داروهای بیماری های خاص ، در اجرای برنامه پزشک خانواده برای مردم رایگان خواهد بود.

همچنین ساکنان استان هایی که برنامه پزشک خانواده در آنها آغاز شده است، می توانند هرگونه اشکال در ثبت نام اینترنتی پزشک خانواده را به سامانه ارتباطی 8999 اطلاع دهند.

تاکنون بیش از یک میلیون و 700 هزار ایرانی در مناطق شهری ، پزشک خانواده خود را انتخاب کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha