احتمال انتقال بیماریهای عفونی از طریق استخرها امکان پذیر است، بنابراین افرادی که دچار بیماری هستند، نباید به این مکان‌ها رفت و آمد کنند.

دکتر محمد مهدی صابر، متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با مهر، التهاب گوش میانی را، از بیماریهایی دانست که انتقال آن از طریق شنا کردن در استخر شایع است.

به گفته وی؛ بیماری التهاب گوش میانی همواره با سوزش، خارش، درد و حتی ترشح در مجرای خارجی گوش همراه است و باعث ناراحتی افراد می‌ شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی افزود: در صورت ابتلا به این عارضه، باید مجاری گوش را تا حد امکان خشک نگاه داشت و داروهای ضد میکروبی مصرف کرد.

هاشمی همچنین از عفونت چشمی به عنوان یکی دیگر از بیماریهای منتشره از طریق آب تنی در استخر، نام برد و گفت: التهاب ملتحمه چشم که از طریق تماس چشم با آب آلوده ایجاد می شود؛ با سوزش چشم، قرمزی، ریزش اشک، ترشحات چسب ناک و چرکی همراه است.

وی ادامه داد: افرادی که مبتلا به این نوع ناراحتی هستند تا زمانی که کاملا بهبود نیافته ‌اند نباید به استخرها رفت‌ و آمد کنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص سایر بیماریهایی که از طریق استخرها منتقل می شود، اظهار داشت: عفونت‌ هایی از قبیل انواع کچلی نیز از طریق شنا کردن در استخرهای آلوده منتقل می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha