سلامت نیوز: نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از فرسودگی بیشتر بیمارستان‌های کشور، گفت: به طور حتم در بودجه سال ۹۲ باید اعتبار ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های بیمارستانی از سوی مجلس اختصاص داده ‌شود.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ با اشاره به اظهارات مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مبنی‌بر فرسوده بودن حدود ۸۵ درصد بیمارستان‌های کلان‌شهر تهران، تصریح کرد: وجود این آمار آینده تاریکی را برای حوزه سلامت کشور رقم می‌زند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر برنامه‌ریزی تمام مسئولان به جهت افزایش مقاومت بیمارستان‌های کشور، افزود:‌ متأسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هم‌اکنون با کمبود اعتبار روبه‌رو است، لذا در چند سال اخیر قادر به مقاوم‌سازی این مراکز نبوده است.

رضایی‌کوچی مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها را بهترین راه برای حفاظت از جان و سلامت مردم دانست و گفت: هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی اولین پناهنگاه مصدومان و مجروحان  بیمارستان‌ است، حال به‌علت مقاوم نبودن، این مراکز هم‌اکنون خود بیمارستان‌ها نیازمند کمک‌رسانی و ترمیم هستند.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  باید همکاری خود را بر ساخت بیمارستان‌های جدید در کشور افزایش دهد، بیان کرد: خوشبختانه نگاه مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای ساخت این مراکز بسیار مثبت است، از این‌رو در آینده امکان سرعت بخشیدن به ساخت بیمارستان‌های جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه عوارض ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند زلزله باید با برنامه‌ریزی کاهش یابد٬ اعلام کرد: به طور حتم نبود دوراندیشی و برنامه‌ریزی در این‌گونه مسائل موجب بروز مصدومیت‌های زیادی می‌شود.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه متولی ساخت بیمارستان‌های کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت راه و شهرسازی است، یادآور شد: هم‌اکنون بعد از مشکل اشتغال، ساخت و تکمیل امکانات بیمارستانی از اولویت‌های مهم کشور به شمار می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر لزوم اختصاص اعتبارات جدید مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها از سوی مجلس، افزود: به طور حتم مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۲ باید اعتبار ویژه‌ای را برای اجرای طرح‌های بیمارستانی اختصاص دهد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha