سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه نوع برخورد پرستاران با ارباب رجوع در بیمارستان‌ها نقش به‌سزایی در میزان خشونت‌های بیمارستانی دارد، گفت: تغییر نوع رفتار این پرسنل تنها با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر است.

رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به افزایش بروز برخی خشونت‌ها علیه پرستاران در بیمارستان‌های کشور به‌ویژه کلانشهر تهران، تصریح کرد: متأسفانه این اتفاقات در مواقع فوت بیماران بیشتر رخ می‌دهد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوع برخورد پرستاران با ارباب رجوع در بیمارستان‌ها نقش به‌سزایی در میزان خشونت‌های بیمارستانی دارد، گفت: تغییر نوع رفتار این کارکنان تنها با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بروز خشونت‌ها علیه پرستاران در بیمارستان‌ها علت‌های متفاوتی دارد، یاد‌آور شد: افزایش خطاهای پزشکی از سوی پرستاران و رفتار نامناسب با مردم از مهم‌ترین علت‌های بروز این اتفاق‌ها است.

خضری با اعلام اینکه شاید رفتار نامناسب پرستاران و بروز خطاهای پزشکی ریشه در سختی کار و زمان ساعت کاری این افراد دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون پرستاران با توجه به دریافت حقوق کم و افزایش ساعت کاری در شرایط سختی مشغول به کار هستند، از این‌رو بروز رفتارهای نامناسب دور از انتظار نیست.

این نماینده مجلس نهم، ادامه داد: به‌طور حتم برخورد با پرستاران باید به جای ضرب و شتم، در دادگاه‌های صالحه پزشکی بررسی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه حساس‌ترین شغل به‌علت در ارتباط بودن با جان انسان‌ها، پرستاری و پزشکی است، بیان کرد: به‌طور حتم اجرای طرح‌های فرهنگسازی برای تلطیف‌تر شدن فضای بین بیماران با پرسنل بیمارستان امری ضروری به شمار می‌رود.

این در حالی است که خشنونت در انواع مختلف آن شامل خشونت‌های کلامی و فیزیکی علیه پرستاران همچنان ادامه دارد و شاید هر روز شاهد مواردی از این خشونت‌ها علیه پرستاران هستیم، خشونت‌هایی که به روح و جسم پرستاران آسیب می‌زند و پرستاران در کنار سختی کار فراوان و مشکلات مختلف باید این نوع برخوردها را نیز تحمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha