سلامت نیوز: برخی از نوجوانان در مقایسه با دیگر همسالان خود از لحاظ اجتماعی پر جرات تر و جسورترند و انگیزه ی پیشرفت در آنها کمتر دیده می شود.

رضا ریش پور، کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  برخی از نوجوانان نسبت به همسالان خود خشمگین تر، بد گمان تر، مخرب تر، تکانشی تر و در واقع تسلط کمتری برخود دارند بسیاری از این رفتارها که ماهیتأ مخربند، نشان دهنده ی احساسات رنجور، بی کفایتی، طرد شدگی عاطفی و نیاز به ابراز وجود است.

وی ا فزود: چنین افرادی معمولا بزهکارند و بیش تر از سایرین خود را تنبل ، غمگین بد و نادان می دانند و برای خود ارزش و احترام قائل نیستند علاوه بر این در درک حالات خود دچار سردرگرمی و تضاد هستند و حالات متغیری را تجربه می کنند که معمولا برای آنها خوشایند نیست.

وی اظهار داشت: بین نوجوانان بزهکار و غیر بزهکار از لحاظ رفتار اجتماعی و خصوصیات شخصیتی از همان اوایل رشد تفاوت هایی وجود دارد که ممکن است رفتار بزهکارانه ای بارزی نمایان شود.

وی خاطر نشان کرد: خصوصیاتی در بین نوجوانان بزهکار به وفور دیده می شود مانند عدم صداقت، ایجاد مزاحمت، جسارت و بی باکی، محبوب نبودن و مشکلات رفتاری که هر کدام از این ویژگی ها خود باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای دیگر می شود.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین جامعه، مدرسه و بخصوص خانواده موظف است در مقابل این چنین رفتارهایی که از نوجوانان سر می زند حساس باشد و در جهت رفع آنها به شیوه ی مناسب و منطقی تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha