سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر تجمیع بیمه درمانی از سوی سازمان بیمه سلامت و به تبع آن تحقق عدالت در نظام سلامت، گفت: به طور حتم یکی از علت‌ها تجمیع نشدن بیمه‌های درمانی کمبود اعتبارات این سازمان‌ها است، که این موضوع وضعیت بحرانی بیمه‌ها را نشان می‌دهد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره قرار ندادن حدود ۱۶ درصد مردم  و ۱۷۰۰ خدمت پزشکی تحت پوشش بیمه‌های درمانی، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که حوزه سلامت ما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب و تحقق عدالت فاصله دارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متأسفانه در چند سال اخیر وضعیت سازمان‌های بیمه‌گر بحرانی بوده است، گفت: به طور حتم یکی از علت‌های بروز مشکلات این سازمان‌ها کمبود اعتبارات و نبود مدیریت است.

وی با اعلام اینکه سازمان‌های بیمه‌گر در شرایط کنونی قادر به مدیریت حوزه سلامت نیستند، افزود: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و وزارت تعاون، کار و ر فاه‌اجتماعی هم‌اکنون بعد از تشکیل سازمان بیمه سلامت باید به‌دنبال تجمیع بیمه‌های حوزه سلامت باشند.

این نماینده مجلس نهم، با انتقاد از غیر واقعی بودن تعرفه کنونی خدمات پزشکی، یاد‌آور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون تعرفه واقعی این حوزه حدود ۶/۳۰ است، که این‌ آمار نمایانگر فاصله طولانی تعرفه کنونی با تعرفه واقعی است.

رستمیان با اعلام اینکه در چند سال اخیر بیمه‌ها مدافع بیمارستان‌ها و حوزه سلامت نبوده‌اند، بیان کرد: نبود مدیریت واحد و مناسب در سازمان‌های بیمه‌گر موجب بروز آسیب‌های زیادی در حوزه سلامت شده و در آینده نیز اثرات این آسیب‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان‌های بیمه‌گر در پوشش دارو و بیماری به‌ویژه داروهای خاص و گران قیمت٬ اعلام کرد: متأسفانه هیچکدام از بیمه‌ها اقتصادی و کارآمد نیستند٬ از طرف دیگر این سازمان ها به صورت گسترده به دولت وابستگی دارند٬ که این موضوع مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس، ادامه داد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه٬ سازمان بیمه ‏سلامت ایرانیان باید از ادغام  ‏بیمه‌های درمانی تشکیل شود؛ از این‌رو اقدامات مسئولان درباره تجمیع نکردن بیمه‌ها با قانون پنجم تناقض دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون باید در جهت تجمیع بیمه‌های سلامت تلاش و برنامه‌ریزی کنند، گفت: متأسفانه این دو وزارتخانه با کمبود اعتبار شدید روبه‌رو شده‌اند، که این موضوع را می‌توان در اجرای ناقص طرح پزشک خانواده مشاهده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha