سلامت نیوز: رئیس کنگره سراسری مراقبتهای ویژه گذشته، حال و آینده تلاش بیشتر وزارت بهداشت برای خروج وضعیت مراقبت های ویژه از رکود موجود را خواستار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد خبری کنگره سراسری مراقبتهای ویژه گذشته، حال و آینده، دکتر امیرعلی سوادکوهی با اشاره به گذشت 7 سال از راه اندازی رشته مراقبت های ویژه در کشور اظهار کرد: با این وجود هنوز بر تعرفه ها نظارت خاصی نمی شود و اختلاف بسیاری میان تعرفه بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تائید هرچه سریع تر تعرفه های I.C.U گفت: سازمان های بیمه گر باید این تعرفه ها را تایید کنند در غیر این صورت هیچ فلوشیپ I.C.U حاضر به ارائه خدمت نخواهد بود و انتظار ما از وزارت بهداشت پس از گذشت 7 سال در بعد اجرایی و مدیریتی بیش از این است.

رئیس کنگره سراسری مراقبتهای ویژه گذشته، حال و آینده با اشاره به تدوین استانداردهای I.C.U و ارائه آن در 7 بخش ادامه داد: باید هرچه سریع تر استانداردهای تهیه و تدوین شده اعلام شود.
دکتر سوادکوهی با بیان این که فلوشیپ I.C.U از 7 سال پیش در کشور راه اندازی شده است، افزود: هم اکنون شمار فراغ التحصیلان و دانش آموختگان این رشته در کشور از 75 نفر تجاوز نمی کند.
وی با اشاره به نبود مدیریت واحد در بخش I.C.U در 7 سال گذشته گفت: این در حالی است که I.C.U از بخش های حیاتی و بحرانی محسوب می شود که ضعف مدیریت در آن جبران ناپذیر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: پیش از این حتی پرستاران نمی توانستند ORDER بخش آی.سی.یو را به درستی اجرا کنند اما امروزه با پیشرفت ها در این بخش میزان مرگ و میر در بخش های I.C.U به استاندارد جهانی(18 تا 20 درصد) نزدیک می شود.

دکتر سوادکوهی با بیان این که در سال 85 در وزارت بهداشت بحث راه اندازی پرستاری مراقبت ویژه را مطرح کردیم، افزود: هم اکنون به مدت 2 سال است که از طریق برگزاری آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه پذیرش می شود.

رییس انجمن مراقبتهای ویژه ایران با اشاره به افزایش شمار تخت های مراقبت ویژه از 2800 به 4000 تخت بیمارستانی طی یک سال گذشته گفت: البته براساس مصوبه وزارت بهداشت باید 10 درصد تخت های بیمارستانی به تخت های مراقبتهای ویژه اختصاص یابد که با توجه به وجود 200هزار تخت بیمارستانی در کشور شمار تخت های I.C.U   کافی نبوده و باید به 20 هزار تخت افزایش یابد.

شایان ذکر است کنگره سراسری مراقبتهای ویژه گذشته، حال و آینده از 17 تا 19 آبانماه سالجاری در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha