یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 57867
سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از پرداخت نکردن معوقه‌های مراکز درمانی از سوی بیمه‌ها خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مسئولان ذی‌ربط شد.

 سلیمان عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه پرداخت نکردن معوقه‌ها و مطالبات مراکز درمانی نشان دهنده ناهماهنگی بین سازمان‌های بیمه‌ای کشور است اظهار داشت: به طور حتم عملکردهای مثبت، تاثیرات شگرفی در نظام سلامت کشور دارد و نبود هماهنگی لازم، آسیبی جدی به پیکره جامعه وارد می‌کند.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای پرداخت معوقه‌های مراکز درمانی، کارهای کارشناسی بسیاری نیاز است تا این مهم در مجرای قانونی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بیمه‌ها با پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی می‌توانند خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند؛ عنوان کرد: بدیهی است مردم وظایف خود را به درستی انجام داده‌اند به گونه‌ای که با هر سختی حق بیمه‌ها را تهیه کرده و آن را سر موقع پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: همانگونه که مردم را در پرداخت به موقع حق بیمه‌ها مجاب کرده‌ایم، لازم است تا مسئولان ذی‌ربط نیز وظایف خود را در ارائه خدمات بهتر به مردم به درستی انجام دهند.

عباسی با تاکید براینکه مسئولان بخش حوزه سلامت باید تصمیمات درستی اتخاذ کنند تا هرچه سریع‌تر بتوان این معضل را برطرف کرد؛ متذکر شد: نبود تعامل و برگزار نکردن نشست‌هایی اثر بخش در این میان، آسیب به مردم  و نظام سلامت را به همراه  دارد در حالی که ضروری است مطالبات مراکز درمانی در یک فاصله زمانی مشخص پرداخت شود.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به مطالبات مراکز درمانی توجهی نشود این مهم را در مجلس پیگیری خواهیم کرد، افزود : به طور حتم اگر مسئولان مربوطه نسبت به پرداخت معوقه‌ها، واکنش نشان ندهند مجلس مداخله کرده و با فراخوانی، از متولیان بیمه‌ها دعوت کرده تا برای پاسخگویی در مجلس حضور یابند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: البته ناگفته نماند که مراکز درمانی نیز نباید سوء مدیریت‌ها و توانمند نبودن در ارائه خدمات بهتر به مردم را بر دوش پرداخت نکردن معوقه‌ها بیندازند چراکه آنها موظفند تا در ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم، از هر تلاشی فرو نگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha