یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5787

بررسی ها نشان می دهد نوجوانان چاق به ویژه دختران ، به دلیل تصویر ذهنی نا مناسبی که از خود دارند از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر رابرت کراسان عضو مرکز تحقیقات روانشناسی نیویورک گفت: تصویر ذهنی نامناسب ، بر دختران جوان تاثیری به مراتب بدتر از پسران دارد و در برخی موارد دیده شده که حتی دختران چاق تمایل کمتری برای ورود به دانشگاه را دارند .

همچنین تحقیقات نشان می دهد، دختران چاق تمایل چندانی به شرکت در کارهای اجتماعی و گردهمایی ندارند، زیرا تصور می کنند از جانب دیگران مورد تایید و تحسین قرار نخواهند گرفت.

بر اساس این گزارش ، میزان افسردگی در افراد چاق بیشتر است و چنین افرادی رضایت کمتری از زندگی دارند و در حفظ سلامت خود نیز چندان کوشا نیستند و بیشتر دست به کارهایی نظیر خود کشی می زنند.

از سوی دیگر ، دحتران چاق به دلیل اینکه تصور می کنند از نظر ظاهری مورد تایید و توجه دیگران نیستند ، به سمت مصرف مواد مخدر و محرکهای مصنوعی مانند سیگار می روند تا بدین ترتیب به طور موقتی خود را آرام کرده و یا توجه دیگران را به خود جلب کنند.

بررسی ها نشان می دهد ، در بسیاری از موارد به دلایلی مشابه ، دختران چاق بیش از هم سن و سالان لاغرشان که اندامی مناسب دارند ، درگیر ناراحتی های جسمی و مشکلات روحی می شوند و با توجه به اعتماد به نفس پایین تر، کمتر به دنبال فرصتهای خوب  و موفقیت می روند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha