یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 57878
سلامت نیوز: اثرات ترك سگار از همان دقایق اولیه نمود عینی پیدا می‌كنند.

20 دقیقه بعد از ترك سیگار: كمتر از 20 دقیقه بعد از كشیدن آخرین سیگارتان ضربان قلب شما كم كم به سطح اولیه باز می‌گردد.
2 ساعت بعد از ترك سیگار: بعد از 2 ساعت فشار خون و ضربان قلب شما تا سطح نرمال خود پایین می‌آید؛ ممكن است كم كم نبود نیكوتین را احساس كنید.
12 ساعت بعد از ترك سیگار: فقط طی 12 ساعت بعد از ترك سیگار منو اكسید كربن در بدن شما تا حد نرمال پایین می‌آید و اكسیژن موجود در خونتان تا سطح نرمال بالا می‌رود.
24 ساعت بعد از ترك سیگار: حمله قلبی در سیگاری‌ها 70 درصد بیشتر از غیر سیگاری‌هاست؛ باور كنید فقط یك روز كامل بعد از ترك سیگار، ریسك حمله قلبی شروع به كم شدن می‌كند.
48 ساعت بعد از ترك سیگار: در این زمان نیكوتین بدن شما تمام شده است و حس چشایی و بویایی شما به سطح معمول باز می‌گردد.
2 تا 3 هفته بعد از ترك سیگار: شما متوجه می‌شوید كه می‌توانید بدون احساس ضعف و خستگی به فعالیت بدنی و ورزشی بپردازید؛ این زمانی است كه بیشتر افراد نشانه‌های ترك نیكوتین را پشت سر گذاشته‌اند.
یك تا 9 ماه بعد از ترك سیگار: تقریباً بعد از یك ماه، ریه‌های شما شروع به بازسازی خود می‌كنند؛ مژك‌ها نیز خودشان را احیا می‌كنند و عملكردشان را بهبود می‌بخشند.
یكسال بعد از ترك سیگار: بعد از یك سال خطر بیماری‌های قلبی نسبت به زمانی كه سیگار می‌كشیدید تا 50 درصد كاهش می‌یابد.
5 سال بعد از ترك سیگار: 5 تا 15 سال بعد از ترك سیگار خطر سكته برای شما مانند كسی است كه تا به حال سیگار نكشیده است.
10 سال بعد از ترك سیگار: اگر 10 سال از ترك شما می‌گذرد، ریسك فوت ناشی از سرطان ریه در شما 50 درصد كمتر از سیگاری‌هاست؛ خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری، مثانه، كلیه، و لوزالمعده نیز در شما كاهش می‌یابد.
مزایای طولانی مدت ترك سیگار: مزایای طولانی مدت ترك سیگار فوق‌العاده است؛ بنابر گفته انجمن قلب آمریكا طول عمر غیر سیگاری‌ها به طور متوسط 14 سال بیشتر از سیگاری‌هاست.
 
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha