سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از فعالیت 15 هزار مهدکودک در سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 150 هزار کودک در روستاها مهدها از یک وعده غذای گرم بهره‌مند می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد نفریه در مراسم روز جهانی کودک که روز یکشنبه بدون حضور وزرای بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و همچنین رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی در جهت ارتقاء سطح شاخص های توسعه انسانی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات به کودکان و همچنین حمایت و نگهداری از کودکان بی‌‎سرپرست از جمله اقداماتی است که از سوی این سازمان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سنین زیر 6 سال حیاتی ترین مرحله تکامل و رشد انسان است، افزود: رشد و تکامل شخصیت در اولین سال های تولد کودک شکل می گیرد و همچنین آسیب‌پذیری کودک نیز در سنین زیر 6 سال بیش از سال های دیگر است به همین دلیل برنامه هایی در جهت رشد فکری، حرکتی، کلامی، اجتماعی و عاطفی کودکان باید از سوی نهادهای مرتبط مورد توجه جدی قرار گیرد.

نفریه با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار مهدکودک در سراسر کشور فعال است، تصریح کرد: 7 هزار مهدکودک در روستاها و مناطق محروم به کودکان خدمات ارائه می‌دهند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد مراکز شبه خانواده نیز ادامه داد: در حال حاضر 490 مرکز نگهداری کودک و نوجوان تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود دارد که در این مراکز بیش از 9 هزار و 700 کودک تحت پوشش قرار دارند.

وی از توسعه مهدهای کودک در مراکز آسیب دیده خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری مهدهای کودک در مناطق محروم افزایش پیدا می کند به طوریکه می توانیم تعداد بیشتری از این کودکان را تحت پوشش قرار دهیم.

به گفته نفریه خط تلفن 123، اورژانس اجتماعی اقداماتی در خصوص پیشگیری و مداخله به‌هنگام انجام می دهد به طوریکه سال گذشته 200 هزار تماس مرتبط با این خط برقرار که در نهایت نیز 14 هزار تماس منجربه مداخله شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پرداخت یارانه به 40 هزار کودک در روستاها مهدها خبر داد و گفت: کودکان نیازمند در مهدهای کودک برای استفاده از خدمات یارانه دریافت می‌کنند. همچنین طرح یک وعده غذای گرم نیز برای 150 هزار کودک در روستاها مهدها اجرایی می شود به طوریکه باعث رفع مشکلات سوءتغذیه 50 درصد کودکان شده اند.

وی همچنین در مورد برنامه های سازمان بهزیستی نیز تصریح کرد: ارائه خدمات توانبخشی در مراکز روزانه و شبانه معلولین ذهنی، اجرای برنامه مهارت های زندگی، اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد و همچنین اجرای طرح های غربالگری شنوایی و بینایی از جمله اقداماتی است که از سوی سازمان انجام می شود.

به گفته نفریه سال گذشته دو میلیون نفر از آموزش مهارت های زندگی بهره مند شدند و همچنین 789 هزار کودک نیز در یکماهه اول زندگی تحت طرح غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از همکاری 11 دستگاه در کمیته رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط بتوانیم اقدامات مناسبی در جهت رشد و تکامل کودکان انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha