سلامت نیوز: مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بروز خسارت در پی وزش باد شدید در حداقل 4 استان كشور خبرداد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز یكشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در برخی مناطق غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این كه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل وزش باد گرم قابل توجه بوده و دمای هوا در این مناطق بطور محسوس افزایش خواهد یافت افزود: در بعدازظهر سه‌شنبه وزش باد شدید برای شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد و از اواخر وقت سه‌شنبه با نفوذ هوای خنک به سواحل غربی دریای خزر روند کاهش دما برای شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر آغاز خواهد شد كه با توجه به سرعت قابل ملاحظه باد در سه روز آینده بویژه دوشنبه و سه‌شنبه پدیده گرد و خاک برای برخی نقاط غربی کشور رخ خواهد داد.

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور گفت: از عصر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه به ترتیب در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان وزش باد شدید رخ خواهد داد كه ممكن است باعث خسارت در برخی نقاط این استان‌ها شود.

وی تصریح كرد: در پی افزایش دما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق فوق، پیش‌بینی می‌شود كه طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در این استان‌ها بین 4 تا 8 درجه كاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha