رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به مشکلات بیمارستان‌ها در خرید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: هم‌اکنون مسئولان بیمارستان‌ها به‌ویژه بخش خصوصی برای خرید کالاهای مورد نظر با مشکل روبه‌رو هستند، این موضوع در چند ماه اخیر آنقدر افزایش یافته که مسئولان حاضر به پرداخت چند برابر قیمت محصولات شده‌اند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به مشکلات بیمارستان‌ها در خرید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: هم‌اکنون مسئولان بیمارستان‌ها به‌ویژه بخش خصوصی برای خرید کالاهای مورد نظر با مشکل روبه‌رو هستند، این موضوع در چند ماه اخیر آنقدر افزایش یافته که مسئولان حاضر به پرداخت چند برابر قیمت محصولات شده‌اند.

 حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارات مسئولان سازمان نظام‌پزشکی مبنی‌بر تغییر تعرفه پزشکی در نیم سال دوم از سوی دولت، تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه وظیفه تعیین تعرفه را بر عهده دولت است، از طرف دیگر بر اساس قانون دولت باید تعرفه پزشکی بخش‌های دولتی را متناسب با قیمت واقعی خدمات و برای بخش خصوصی متناسب با سود سرمایه در نظر گیرد.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر غیرواقعی بودن تعرفه پزشکی بخش دولتی و خصوصی، گفت: متأسفانه برخلاف قانون تعرفه کنونی هیچ ارتباطی با نرخ تورم و تعرفه واقعی حوزه سلامت ندارد، که این موضوع مشکلات بسیاری را برای بیمارستان‌ها به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌ها به‌علت افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت‌ تجهیزات پزشکی با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند، افزود: به‌طور حتم هیچ مسئولی موافق افزایش بدون اصول تعرفه پزشکی و تشدید فشار اقتصادی بر مردم نیست، اما اگر قرار باشد تعرفه پزشکی افزایش پیدا کند، نباید این اقدام موجب افزایش فشار بیشتر بر مردم شود.

این نماینده مجلس نهم، با اشاره به مشکلات بیمارستان‌ها در خرید دارو و تجهیزات پزشکی، یاد‌آور شد: هم‌اکنون مسئولان بیمارستان‌ها به‌ویژه بخش خصوصی برای خرید کالاهای مورد نظر با مشکل روبه‌رو هستند، این موضوع در چند ماه اخیر آنقدر افزایش یافته که این مسئولان حاضر به پرداخت چند برابر قیمت محصولات شده‌اند.

شهریاری ریشه مشکلات بیمارستان‌ها در خرید تجهیزات و داروها را بی ثباتی حوزه ارز دانست و گفت: تا زمانی که وضعیت بازار ارز ثبات پیدا نکند شرکت‌های وارداتی حاضر به واردات و فروش داروهای نیستند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی وضعیت حوزه سلامت بسیار نامبارک و نامطلوب است، تصریح کرد: اگر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر چه سریع‌تر برای تسهیل در خرید محصولات پزشکی چاره‌ای نیاندیشد، به طور حتم مردم در آینده نزدیک با بحران سلامت روبه‌رو می‌شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه قیمت تجهیزات پزشکی در آینده حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: به طور حتم بیمارستان‌ها قادر به پرداخت هزینه نیستند، از این‌رو مسئولان باید برای حل این موضوع چاره‌ای بیاندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha