یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به این كه كانون هموفیلی نباید بیش از توان وزارت بهداشت از آن توقع داشته باشد، گفت: باید توجهات ما در پخش فرآورده‌های خونی بیش‌تر شود.

دكتر عوض حیدرپور شهرضایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ورود خون‌های آلوده و عوارض ناشی از آن در سال‌های گذشته افزود: وزارت بهداشت و درمان و سازمان انتقال خون از آن زمان تاكنون به وظیفه خود 100 درصد عمل كرده و از نظر معالجات و پرداخت دیه به افرادی كه خون آلوده تزریق كرده‌اند، كم نگذاشته است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس خاطرنشان كرد: بحث كمك به بیماران هموفیلی كه از تزریق خون آلوده دچار این بیماری شده‌اند در لایحه بودجه امسال نیز گنجانده شده است.

به گفته‌ی این عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، كانون هموفیلی به عنوان یك NGO و نهاد مردمی نباید بیش از توان وزارت بهداشت از آن توقع داشته باشد؛ اما با این وجود باید حق را به بیماران هموفیلی داد و دولت پیش از تزریق خون‌های آلوده می‌بایست، خون ها را آزمایش كرده و عوارض آن را شناسایی می‌كرد، چرا كه در همان زمان نیز دنیا برخی از بیماری‌های خونی را شناسایی كرده بود.

حیدرپور با اشاره به این كه باید توجهات ما در پخش فرآورده‌های خونی بیش‌تر شده و اشتباهات گذشته تكرار نشود، ابراز عقیده كرد: دلیل این كه آن زمان خون آلوده به بیماران تزریق شد نقص علمی نبوده و مشكل اصلی كمبود علمی در این زمینه بود چرا كه اكثر بیماری‌های خونی در آن زمان شناسایی شده بود و كشور ایران كوتاهی كرد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس آخرین حكم در مورد بیماران هموفیلی و درخواست عذرخواهی از وزارت بهداشت وسازمان انتقال خون به كانون هموفیلی برای تزریق خون آلود به مردم را قابل قبول ندانست و اظهار كرد: وزارت بهداشت وظیفه معالجه و پرداخت دیه به این افراد را انجام داده و با توجه به این كه خود را در مقابل این حادثه مسوول می‌داند نیازی به عذرخواهی نیست وكانون هموفیلی نیز دلیلی ندارد در برابر آن‌ها كوشش كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha