سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اینکه پدیده کودکان کار و خیابانی هم‌اکنون به یکی از آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است، گفت: متأسفانه این گروه از جامعه در چند سال اخیر مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته‌اند، از این‌رو باید برای حمایت از این کودکان برنامه‌ریزی مناسبی شود.

 محمدمهدی پورفاطمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کودک، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان درباره حمایت از کودکان به‌ویژه کودکان کار هیچ اقدام مؤثری انجام نداده‌‌اند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و استفاده از کودکان برای درآمدزایی بیشتر، گفت: برخی از کودکان  به علت فقر و تنگدستی سرپرستان خود به کار در خیابان‌ها مجبور می‌شوند.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان بهزیستی مبنی‌بر تدوین لایحه حمایت از کودکان و ارائه این لایحه به مجلس در آینده نزدیک، افزود: متأسفانه دولت در روزهای آخر عمر خود اقدام به تدوین این لایحه کرده است، لذا اگر مسئولان دولتی توان تدوین و ارائه سریع این لایحه را ندارند، مجلس می‌تواند با برنامه‌ریزی طرح مناسبی را در ابن رابطه تدوین کند.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه پدیده کودکان کار و خیابانی هم‌اکنون به یکی از آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است، بیان کرد: متأسفانه بیشتر این کودکان ازحداقل حمایت‌ها محروم هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از کودکان کار و خیابانی در قالب  گروه‌هایی خاص و ناامن فعالیت داشته و برای مبارزه با این گروه‌ها که از کودکان سوء استفاده می‌کنند، باید نظارت دقیق و جدی از سوی سازمان‌ها و مراکز مسئول انجام شود.

پورفاطمی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی به تنهایی توان حمایت از کودکان کار و خیابانی را ندارد، تأکید کرد: البته سازمان بهزیستی به‌عنوان متولی حمایت از کودکان باید برای حل این موضوع تلاش بیشتری کند، اما رفع ریشه‌ای مشکل کودکان کار و خیابانی مستلزم همکاری‌های بین دستگاهی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بر لزوم تلاش مجلس و کمیسیون برای حمایت از کودکان کار تأکید کرد و گفت: به‌طور حتم نمایندگان نگاه ویژه‌ای برای حل مشکلات  و آسیب‌های پیرامون این افراد دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha