یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 57906
سلامت نیوز: سند رشد و تکامل یکپارچه کودک برای ارتقای سلامت روح، جسم، روان اجتماعی و معنوی کودکان قرار بود امروز رونمایی شود اما غیبت وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و رئیس سازمان بهزیستی باعث شد این اتفاق نیفتد.

با وجود این که وزرا ی بهداشت، آموزش و پرورش و رییس سازمان بهزیستی در جلسه ای که امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد حضور نداشتند و سند رونمایی نشد اما معاون معاون اجتماعی سازمان بهزیستی و مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت در این مراسم شرکت کردند .

محمد نفریه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در تمام مهدهای کودک خبر داد و گفت: هم اکنون 490 مرکز نگهداری کودک و نوجوان تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود دارد که در این مراکز بیش از 9 هزار و 700 کودک تحت پوشش قرار دارند.وی از پرداخت یارانه به 40 هزار کودک در روستاها مهدها خبر داد و گفت: کودکان نیازمند در مهدهای کودک برای استفاده از خدمات یارانه دریافت می‌کنند. همچنین طرح یک وعده غذای گرم نیز برای 150 هزار کودک در روستاها مهدها اجرایی می شود به طوری که باعث رفع مشکلات سوءتغذیه 50 درصد کودکان روستامهد ها شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از همکاری 11 دستگاه در کمیته رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط بتوانیم اقدامات مناسبی در جهت رشد و تکامل کودکان انجام دهیم.


کاهش نرخ مرگ و میر کودکان در کشور
در ادامه این مراسم، محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از تدوین سند جامع رشد و تکامل همه جانبه کودکان در کشور خبر داد و گفت: این سند ارتقای سلامت روح، جسم، روان، اجتماعی و معنوی کودکان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های بهداشتی مربوط به کودکان بسیار ارتقا یافته است گفت: به عنوان مثال در سال جاری مرگ کودکان زیر یک سال به 18 در 1000 تولد زنده، مرگ کودکان زیر پنج سال به 20 در 1000 تولد زنده و مرگ نوزادان به زیر 11 در 1000 تولد زنده کاهش یافته است. این آمار حاکی از آن است که دولت، مردم و خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به سلامت و ارتقای کودک دارند.
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha