سلامت نیوز: معاون سازمان غذا و دارو گفت: اختصاص ارز مرجع دارویی به لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد غذایی هیچ ربطی به وزارت بهداشت ندارد و وارت صنعت و بانک مرکزی در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

بهروز جنت در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: وزارت بهداشت هیچ نامه و توصیه‌ای برای اختصاص ارز مرجع دارویی برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی مواد غذایی نداشته است و اساساً بحث تجاری و اختصاص ارز به واردکنندگان ربطی به وزارت بهداشت ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در این زمینه مسئول هستند.

وی گفت:‌ اولویتهای اختصاص ارز را در این موارد این نهادهای مسئول تعیین می‌کنند و اگر در شرایط فعلی به اشتباه به شرکتی ارز مرجع داده باشند باید از دستگاههای اجرای مسئول پرسیده شود.

جنت افزود: وزارت بهداشت فقط در زمینه دارو اولویتهای واردات را تعیین می‌کند تا کمبودی از نظر دارو در کشور به وجود نیاید البته بخش کوچکی از لوازم بهداشتی که جنبه دارویی دارند نیز مانند دارو ارز مرجع دیافت می‌کنند که در این زمینه معاونت دارویی سازمان غذا و دارو تصمیم می‌گیرد.

معاون امور نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: تصمیم گیری برای اولویت اختصاص ارز برای واردات در اختیار دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت،معدن و تجارت است و وزارت بهداشت اساساً در امور تجاری شرکتها دخالتی ندارد و فقط کالاهای وارداتی را از نظر سلامت و ایمنی کنترل می‌کند و به شرکتهای صاحب صلاحیت مجوز فعالیت می‌دهد.

جنت گفت: حدود 2 تا 3 هزار شرکت فعال در حوزه واردات لوازم آرایشی، بهداشتی و غذایی در کشور فعال هستند اما وزارت بهداشت هیچ اطلاعی از گردش مالی و مسائل تجاری آ‌نان از جمله میزان ارز دولتی که به آنها اختصاص داده می‌شود ندارد و فقط کیفیت اقلام وارداتی را از نظر داشتن سلامت کنترل می‌کند و کالاهایی که برچسب اصالت سازمان غذا و دارو را داشته باشند از نظر وزارت بهداشت مورد تأیید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha