سلامت نیوز: دبیر دهمین همایش پرستاری كودكان گفت: این همایش همزمان با همایش بین المللی كودكان طی 5 روز برگزار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ دكتر نارملا ربیعی راد با بیان اینكه تاكنون 300 مقاله به كنگره ارسال شده است، افزود: 86 مقاله به صورت پوستر، 51 مقاله به صورت سخنرانی كوتاه و 9 مقاله نیز به صورت سخنرانی محوری ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش شش كارگاه خواهیم داشت كه در آن احیای قلبی پیشرفته، صدمات ناشی از مراقبت و درمان در بخش ویژه نوزادان، چگونگی اجرای عملی توانمند سازی خانواده محور و ثبت و مستندسازی مراقبت‌های پرستاری مورد بحث قرار خواهد گرفت كه به مورد آخر چند سالی است نگاه خاصی صورت گرفته زیرا اگر این كار به درستی انجام نشود برای پرستاران پیامدهای قانونی دارد.

دبیر دهمین همایش پرستاری كودكان افزود: در این همایش در میزگردی به مسائل قانونی پرستاران پرداخته شده و همچنین در میزگرد دیگری ملاحظات اخلاقی و پرستاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین مسائل مدیریتی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دكتر ربیعی راد با بیان اینكه یكی از مسائل مهمی كه در این كنگره به آن توجه می شود بررسی خطاهای دارویی است، افزود: طی كارگاهی خطاهای دارویی كه در بخش كودكان رخ می‌دهد آموزش داده خواهد شد.

به گفته وی در این میزگردها به مسائل حمایتی از چند بعد توجه می‌شود كه ابعاد آن شامل حمایت‌های اجتماعی از كودكان مزمن و مداخلات پرستاری در كودك آزاری، كودكان در بحران و چالش‌های ارتباط موثر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر اجرایی دهمین همایش پرستاری با بیان اینكه در سالهای گذشته تنها با 4 دانشگاه همكاری داشتیم، افزود: دانشگاه علوم پزشكی،‌ شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاه‌هایی هستند كه در سالهای گذشته با آنها همكاری می‌كردیم اما در این همایش از دانشگاه بقیه‌الله، دانشگاه شاهد و دانشگاه ارتش نیز در این میزگرد شركت كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha