سلامت نیوز: یک جانباز 70 درصد با اشاره به سنگ‌اندازی و کارشکنی چند ماهه بانک مرکزی و عدم پرداخت ارز به جانبازان برای درمان در خارج از کشورر گفت: یکی از این جانبازان طی ۳ هفته گذشته به دلیل تأخیر در درمانش به شهادت رسید.

کیوان رهبران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سنگ‌اندازی و کارشکنی چند ماهه بانک مرکزی و عدم پرداخت ارز برای درمان جانبازان جهت اعزام به خارج از کشور اظهار داشت: بانک مرکزی عنوان می‌کند که پرداخت ارز برای درمان جانبازان و تهیه تجهیزات پزشکی و داروی آنها جزو اولویت‌هایش نیست در حالی که 3 هفته قبل جانباز محمدکاظم دعاگویی به دلیل تاخیر در اعزامش به خارج از کشور برای درمان شهید شد.

وی گفت:‌ به وضع وخیم 18 نفر از جانبازان که باید برای درمان به آلمان اعزام شوند بانک مرکزی به خصوص معاون بین‌الملل آن امروز بار دیگر به درخواست‌های ما برای پرداخت ارز توجه لازم را نداشت.

وی افزود: محمد قربانزاده جانباز 70درصد نیز هم اکنون وضعیت بسیار بحرانی دارد و هر لحظه ممکن است به دلیل عدم پرداخت ارز جان خود را از دست بدهد.

رهبران ادامه داد: همین امروز نیز برای دریافت ارز مانند چند ماه گذشته به بانک مرکزی مراجعه کردیم که معاون امور بین‌الملل عنوان کرد که پرداخت چنین ارزی برای درمان جانبازان عازم به خارج از کشور در اولویت آنان نیست.

وی تصریح کرد: پرداخت ارز برای درمان جانبازان 3 هفته قبل باعث به شهادت رسیدن یکی از جانبازان در استان کرمان شد و اکنون نیز 18 نفر از جانبازان در مراحل بحرانی به سر می‌برند.

رهبران افزود: با وجود پیگیری‌های بنیاد شهید و ایثارگران در خصوص اعزام جانبازان برای درمان به خارج از کشور به‌خصوص کشور آلمان هنوز بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای درمان آنان را پرداخت نمی‌کند.

وی گفت: اکنون نیز در مورد 2 نفر از این جانبازان که با تعهد بنیاد شهید و ایثارگران در بیمارستان های آلمان بستری هستند بانک مرکزی هنوز عقیده دارد که تأمین ارز برای درمان، تجهیزات پزشکی و داروی جانبازان در اولویت آنان قرار ندارد.

رهبران اظهار داشت: کارشکنی‌های بانک مرکزی و عدم پرداخت ارز به جانبازان برای درمان همچنان ادامه دارد و تمام پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تا امروز به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: حال با توجه به تاکیدات مسئولان ارشد کشور در خصوص رسیدگی همه جانبه به امور ایثارگران دفاع مقدس و جانبازان این پرسش از برخی از مسئولان به ظاهر (علیه‌السلام) پیش می‌آید که اولویت‌های شما چه مواردی است؟

رهبران خاطرنشان کرد: ‌در این زمینه چنانچه این روند ادامه پیدا کند مسئولیت مستقیم این مشکلات بر عهده وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواهد بود و از دستگاه‌های نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور خواهشمندیم اقدامات لازم را برای برطرف کردن مشکلات درمان جانبازان عازم به خارج از کشور را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha