سلامت نیوز: به گفته دبیر اجرایی بیست وچهارمین همایش بین‌المللی كودكان، این همایش در روز 20 مهر ماه در بیمارستان مركز طبی كودكان برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر نیما رضایی مدیر بیمارستان مركز طبی كودكان و متخصص ایمنولوژی و معاون مركز تحقیقات نقص ایمنی در این رابطه افزود: این همایش كه با دهمین همایش سراسری پرستاری و پنجمین همایش تخصصی ایمنولوژی و نقص ایمنی و چهارمین همایش تخصصی پژوهشگران جوان در طب كودكان همراه است، طی 5 روز در هفت سالن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سالن شماره یك مباحث رشته‌های فوق تخصصی غدد، گوارش، ایمنولوژی، تغذیه با شیرمادر، آسم و آلرژی، هماتولوژی، اعصاب، كلیه، قلب و عروق، بیماریهای عفونی و اخلاق پزشكی به صورت كاربردی برای پزشكان عمومی و متخصصین اطفال ارائه می‌شود.

مدیر بیمارستان مركز طبی كودكان افزود: در سالن شماره 2 مباحث فوق تخصصی بر مبنای مقالاتی كه به كنگره ارسال شده مورد بحث قرار می‌گیرد كه از مجموع 200 مقاله تعدادی از مقالات به صورت سخنرانی كوتاه و تعدادی به صورت سخنرانی محوری ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی بیست و چهارمین همایش بین المللی كودكان اضافه كرد:‌ در سالن شماره 3 پنل‌های مختلفی با موضوع معرفی بیمار مورد بحث قرار خواهد گرفت تا پزشكان طی آن به تشخیص و درمان بهتری برای بیماران دست یابند.

به گفته وی در سالن 4 مهارت‌های بالینی مورد بحث قرار می‌گیرد كه در آن پوسترهای مختلف ارائه می‌شوند كه در پایان كنگره بهترین پوستر از میان پوسترهای فرستاده شده انتخاب و جایزه‌ای به آن اهدا خواهد شد.

دكتر رضایی با بیان اینكه در سالن 5 كارگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود، افزود: كارگاه نحوه غربالگری تكاملی كودكان، پنل بیماریهای متابولیك ارثی، شكاف كام، بیماریهای خونی و تالاسمی، پنل تخصصی نقص ایمنی و ‌اختلالات شایع روانپزشكی اطفال در این كارگاه‌ها برگزار خواهد شد.

در دو تالار دیگر به همراه یك كلاس دهمین همایش بین المللی پرستاری برگزار خواهد شد.

مدیر بیمارستان مركز طبی كودكان با بیان اینكه روزهای كنگره به صورت مختلف نامگذاری شده‌اند افزود: 20 مهرماه روز اول همایش با نام همایش كودكان، تازه‌های پزشكی – پرستاری و تشخیص و درمان و مراقبت نامگذاری شده است. روز دوم جمعه 21 مهرماه همراه با آغاز همایش پژوهشگران جوان به عنوان روز «پژوهشگران جوان، آینده سازان طب كودكان» نامگذاری شده است. همچنین روز شنبه همزمان با آغاز همایش دو روزه ایمنولوژی بالینی این روز با عنوان «بیماریهای كودكان از پایه تا بالین» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: روز یكشنبه 22 مهر كه با روز تربیت بدنی مقارن شده است، روز «ورزش و كودكان، سلامت جسم و روان» نامگذاری شده است كه در این روز از ساعت 7 تا 8 صبح پیش از شروع برنامه برنامه ورزش صبحگاهی خواهیم داشت كه در آن به همراه اساتید از بیمارستان تا پارك لاله حركت كرده و در آنجا ورزش می‌كنیم.

دكتر رضایی افزود: روز دوشنبه كه روز پایانی همایش است «افزایش آگاهی پزشكان از تئوری تا عمل» نامگذاری شده است كه در این روز پرسشنامه‌هایی به پزشكان داده خواهد شد تا ببینیم این كنگره تاثیری در افزایش آگاهی آنها داشته است یا نه؟

به گفته وی آخرین پنل در روز نهایی كنگره پنل اخلاق پزشكی است كه در ساعت پایانی همایش برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی همایش بین المللی كودكان با بیان اینكه پیش بینی می‌شود در این همایش بیش از 2 هزار نفر حضور داشته باشند، افزود: با توجه به پیش بینی‌هایی كه طبق همایش سالهای گذشته انجام شده، مهمانانی كه از كشورهای خارجی از جمله آمریكا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، لهستان، هلند و كشورهای همسایه همچون تركیه و عربستان سعودی در آن حضور خواهند داشت.

به گفته وی تفاوت این همایش با 23 همایش قبلی برگزاری آن در خود بیمارستان است كه در سالهای گذشته در سالن‌های مختلف دانشگاه برگزار می‌شده است.

وی در پایان اظهار كرد: این كنگره 20 امتیاز بازآموزی دارد كه برای متخصصان اطفال و سایر تخصص‌ها در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha