یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 57933
سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد افرادی که در جویدن خوراکی های سفت مانند سیب مشکل دارند خطر ابتلا به زوال عقل در آنها بیشتر است.

به گزارش زینیوز، افرادی که می توانند خوراکی های سفت را خوب بجوند برای مثال می توانند سیب گاز بزنند ، بیشتر می توانند توانایی های ذهنی خود را حفظ و از ابتلا به زوال عقل پیشگیری کنند.

با مسن شدن فرد خطر تضعیف عملکردهای شناختی مانند حافظه، تصمیم گیری و حل مشکلات بیشتر می شود.

از سوی دیگر نتایج چند مطالعه نیز ارتباط میان نداشتن دندان و کاهش عملکرد شناختی و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل را نشان داده اند.

محققان در این مطالعه که در مجله American Geriatrics Society منتشر شده است، نوشته اند: دلیل این امر این است که دندان نداشتن و یا کم دندان داشتن جویدن را دشوار می کند که خود این موضوع موجب کاهش جریان خون در مغز می شود.

طبق بیانیه موسسه پژوهشی کارولینسکا، تا قبل از این مطالعه هیچ بررسی مستقیمی در مورد اهمیت توانایی جویدن در افراد مسن یک جامعه انجام نشده بود.

در این مطالعه گروهی از محققان موسسه ˈکارولینسکاˈ و دانشگاه ˈکارلستادˈ ارتباط میان کاهش دندان ها، کم شدن توانایی جویدن و عملکرد شناختی را در 557 فرد 77 ساله و مسن تر بررسی کردند.

محققان در این مطالعه متوجه شدند که صرف نظر از جنسیت، سن ، تحصیلات و مشکلات بهداشت روانی ، افرادی که در جویدن غذاهای سفت مانند سیب مشکل دارند خطر ابتلا به مشکلات شناختی در آنها بیشتر است.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha