یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 57935
سلامت نیوز: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از توسعه مراکز بهبود اختلالات یادگیری کودکان خبر داد و گفت: این طرح با هدف تضمین دسترسی به آموزش با کیفیت برای کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فاطمه قربان روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی کودک پوشش تحصیلی واقعی در دوره ابتدایی را 98،4 درصد اعلام کرد وگفت:‌ از سوی دیگر قوانین متعدد نیز بر جذب و نگهداشت کلیه دانش‌آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل در دوره آموزش و پرورش ابتدایی و راهنمایی تاکید دارد از این جمله می‌توان به اصل 30 قانون اساسی و سند چشم انداز 20 ساله اشاره کرد.
وی تاکید کرد:این قوانین دولت را موظف کرده است که وسایل آموزش رایگان تا پایان دوره متوسطه را برای کلیه کودکان به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم نماید و در این راستا تدوین سند انسداد مبادی بی سوادی در دستور کار قرار گرفته است.
 
قربان ادامه داد: تامین و آموزش‌های پیش دبستانی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، مدیریت یکپارچه آموزش پیش دبستانی و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی، افزایش سهم مدیریتی زنان در دوره ابتدایی با توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان این دوره از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه از برگزاری طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در دوره ابتدایی با همکاری بنیاد نخبگان در 6 استان کشور در سال تحصیلی 91-92 خبر داد.
 
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: برگزاری جشنواره الگوهای فعال تدریس با هدف توسعه کیفی منابع انسانی از طریق تقویت مهارت‌های حرفه‌آی معلمان، فراهم نمودن زمینه‌های مناسب به منظور بروز خلاقیت و نوآوری معلمان، گسترش و تعمیم روشهای مهم یاددهی و یادگیری، در حال برگزاری است.
 
به گفته وی این طرح در سال 89-90 در 40 درصد از مدارس اجرا شده و در سال 90-91 در 41 درصد مدارس اجرا می‌شود و این رقم در سال تحصیلی جاری به بیش از 50 درصد خواهد رسید.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در 2 سال گذشته بیش از 60 درصد معلمان ابتدایی به طور کامل و با رویکرد توانمندسازی به عنوان مهمترین عنصر تحول، آموزش دیده‌اند.
 
قربان در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه مراکز بهبود اختلالات یادگیری گفت: این امر با هدف تضمین دسترسی به آموزش با کیفیت برای کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.
 
وی از ایجاد 1290 مدرسه قرآنی و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه قرآنی در 10 هزار مدرسه خبر داد و گفت: بدین ترتیب رویکرد حاکمیت قرآن در مدارس کشور محقق می‌شود.
 
به گفته وی ، اضافه شدن پایه ششم ابتدایی به دوره ابتدایی مزایای فراوانی دارد که یکی از آنها تداوم فرصت لازم برای غنا بخشیدن هرچه بیشتر به تجارب کودکی است.
 
وی در ادامه با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی به آموزش با توجه به رشد و تعالی یادگیرندگان گفت: بدین ترتیب بسترسازی لازم جهت کسب شایستگی‌های پایه از سوی دانش آموزان انجام می‌شود و همچنین ساماندهی زمان آموزش با هدف ایجاد اوقات فراغت برای شناسایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان و تلاش در جهت رشد و شکوفایی این استعدادها محقق می‌شود.
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه با تاکید بر لزوم تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت‌های آموزشی گفت: این امر با توجه به تفاوت‌ها و ویژگی‌های دختران و پسران در مناطق مختلف کشور محقق می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و ارتقای کیفیت آموزشی در دختران روستایی به عنوان مادران آینده گفت:‌ از دیگر اقدامات این حوزه اجرای طرح‌هایی نظیر جابربن‌حیان با هدف تقویت روحیه پژوهش و ابتکار در دوره ابتدایی است و بدین ترتیب دانش‌آموز تبدیل به یادگیرنده مادام‌العمر می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به استمرار نظام ارزشیابی کیفی توصیفی در ابتدایی گفت: این نظام با هدف کیفیت بخشی به شیوه‌های سنجش و ارزشیابی تحصیلی به تربیتی انجام شد.
 
وی همچنین بر لزوم به کارگیری مربی تربیت بدنی در دوره ابتدایی با رویکرد فکر سالم، بدن سالم تاکید کرد و گفت: لازم است مشاوره نیز در دوره ابتدایی به کار گرفته شود.
 
قربان در ادامه با تشریح برنامه‌های آینده وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ما می‌توانیم در 2 سال آینده با هدف شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی، ایرانی، انقلابی دانش‌آموزان عملیاتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha