سلامت نیوز:  مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاحیه پنجمین سمپوزیوم جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان میلاد از احداث ساختمان تشخیص سرطان ( پت اسکن ) در آینده نزدیک در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، سعید مرتضوی عصر امروز با اعلام این خبر افزود: تجهیز بیمارستان میلاد به دستگاه پت اسکن (تشخیص سرطان) از مصوبات هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی است.

وی افزود: امیدواریم دکتر فیاض و دکتر فتاحی به عنوان مسوولان این بیمارستان هرچه زودتر مجوز و پروانه احداث ساختمان پت اسکن را نهایی کنند تا ان شاءالله شاهد افتتاح پروژه در هفته های آینده در این بیمارستان باشیم.

در این مراسم رییس سازمان تامین اجتماعی ضمن خوشامد گویی به پروفسور سمیعی به عنوان افتخار ایران اسلامی افزود:ما انتخاب وی به عنوان بزرگ ترین جراح جهان و کسب این موفقیت جهانی را تبریک می گوییم.

وی تصریح کرد: از طرف خود ، کلیه پزشکان سازمان تأمین اجتماعی، اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره ومعاونان سازمان تأمین اجتماعی به ایشان وهیات پزشکان جراح مغز و اعصاب از 20 کشور خیرمقدم می گوییم.

دکتر مرتضوی در ادامه بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بزرگ ترین نهاد بیمه گر خاورمیانه است، گفت: این سازمان حدود 35 میلیون نفر جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد که شاید این رقم از جمعیت بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر باشد.

وی با اشاره به وظایف سه گانه تأمین اجتماعی افزود: حوزه بیمه ای، سرمایه گذاری و درمان و امور پزشکی، حوزه هایی هستند که تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی این سازمان را بعد از وزارت بهداشت دومین ارایه کننده خدمات درمانی در کشور دانست و اظهار داشت: در بخش درمان غیرمستقیم با 48 هزار مؤسسه درمانی و در درمان مستقیم با 74 بیمارستان ملکی به 46 درصد از آحاد جامعه یعنی حدود 35 میلیون نفر خدمات درمانی ارایه می دهد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 82 هزار و 797 مورد بستری در مراکز ملکی سازمان داشته ایم که 500 هزار مورد آن منتهی به عمل جراحی شده است و از مجموع آن نیز 14هزار و 500 مورد عمل جراحی در شاخه های مختلف مغز و اعصاب بوده که در 27 بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی انجام گرفته است.

وی بیمارستان میلاد را رأس هرم ارجاع بیماران سازمان تأمین اجتماعی دانست و تصریح کرد: در سازمان مصوب کرده ایم تا برای ارتقای بخش جراحی مغز و اعصاب هر هزینه و امکاناتی را که بیمارستان میلاد درخواست کند در اختیارش قرار دهیم تا بتواند خدمات فوق تخصصی بالایی را به بیمه شدگان و بیماران کشور و حتی منطقه ارایه کند.

بر اساس این خبر ، در مراسم عصر امروز به پزشکان نمونه 21 کشور شرکت کننده لوح تقدیر اهدا و کارت عضویت نظام پزشکی پروفسور امیرسمیعی جراح مغز و اعصاب و فرزند پروفسور سمیعی با حضور مسوولان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به وی اعطاء شد.

این سمپوزیوم امتیاز بازآموزی برای جراحان مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، جراحی سروگردن، بیهوشی، جراحی دهان فک و صورت، طب اورژانسی، بیماری های مغز و اعصاب، متخصصین رادیولوژی، ارتوپدی، طب فیزیکی و توانبخشی و پزشکان عمومی را دارد.

پرفسور سمیعی در پایان این مراسم ،ضمن تشکر از مسوولان سازمان تامین اجتماعی به خاطر اهتمام به بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان میلاد از این که سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفته این بیمارستان را به تجهیزات تشخیص سرطان و اشعه درمانی پت اسکن مجهز نماید آنرا نقطه عطفی در خدمات رسانی درمانی به بیمه شدگان دانست و اظهار امیدواری کرد تا این بیمارستان با بهره گیری ازبهترین متخصصان حراجی مغز و اعصاب در خدمت به مردم موفق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha