سلامت نیوز: به گفته دکتر صدر، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و پیشرفت‌های علمی مرتبط با حوزه IT و الکترونیک، سرعت بهبود شاخص‌های سلامت را در کشور افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جلسه شورای سیاستگذاری و مسؤولان کمیته‌های علمی تخصصی اولین کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور برگزار شد.

در این جلسه، دکتر سیدشهاب‌الدین صدر با اشاره به سهم عوامل مختلف مؤثر در سلامت افراد جامعه گفت: 50 درصد عوامل مؤثر بر سلامت، اجتماعی و اقتصادی است. عوامل ژنتیکی 15 درصد، رفتارهای فردی و اجتماعی 10 درصد سهم خدمات بهداشتی و درمانی در تأمین سلامت تنها حدود 25 درصد است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت توجه به تمام عوامل مؤثر در حفظ و ارتقای سلامت است.

وی افزود: برای بهبود شرایط اجتماعی و محیطی افراد جامعه و در نهایت تأمین سلامت و همچنین برای ارایه مطلوب‌تر خدمات بهداشتی و درمانی، استفاده و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و پیشرفت‌های روزافزون این حوزه بسیار ضروری است و می‌توان گفت با کمک فناوری اطلاعات، بهبود شاخص‌های سلامت به سرعت تحقق پیدا می‌کند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این سازمان همواره در استفاده از علوم روز و به ویژه فناوری الکترونیکی و اطلاعاتی در ارایه خدمات به جامعه پزشکی و ادای وظایف خود در حوزه سلامت پیشرو بوده است، عنوان کرد: اولین کنگره سلامت الکترونیک در همین راستا و جهت ترویج سلامت الکترونیک در بین سیاستگذاران، فعالان و ارایه‌دهندگان خدمات حوزه سلامت در کشور برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه، دکتر پیام حنفی‌زاده، دبیر علمی کنگره سلامت الکترونیک با اشاره به استقبال خوب صورت گرفته از این کنگره، گفت: تعداد کنفرانس‌های بین‌المللی که در حوزه سلامت الکترونیک در دنیا برگزار می‌شود محدود است و با توجه به جایگاه و محتوای علمی این کنگره و نهاد برگزار کننده آن که یک نهاد غیر دولتی و متکی به جایگاه علمی پزشکان کشور است، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی متعددی از جمله سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و برخی ژورنال‌های تخصصی معتبر حمایت خود از اولین کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در این کنگره 14 پانل در نظر گرفته شده که در هر پانل یک میهمان و استاد بین‌المللی حضور خواهد داشت. همچنین 7 کارگاه تخصصی و 6 سخنرانی علمی توسط دانشمندان بین‌المللی به شرکت‌کنندگان این کنگره ارایه خواهد شد.

در ادامه این جلسه، اعضای هیأت علمی و دبیران کمیته‌های تخصصی، محتوا و محورهای اصلی کنگره را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گفتنی است، اولین کنگره بین‌المللی سلامت الکترونیک توسط سازمان نظام پزشکی و با مشارکت تعداد کثیری از نهادها و سازمان‌های علمی معتبر خارجی و داخلی، 9 و 10 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این کنگره می‌توانند به نشانی www.iceh.irimc.org مراجعه نمایند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha