یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 57968
سلامت نیوز: بیماری نقرس از جمله بیماری‌هایی است كه با ورم، التهاب و درد شدید در مفاصل بدن همراه است. اما شیوه‌های متنوعی برای كنترل این بیماری و كاهش درد و عوارض ناشی از آن در طب مكمل و جایگزین دیده می‌شود كه برخی از آن‌ها را مرور می‌كنیم.

 بیماری نقرس از جمله بیماری‌هایی است كه با ورم، التهاب و درد شدید در مفاصل بدن همراه است. پنجه دست و انگشتان، ستون فقرات، پاشنه پا، مچ دست و آرنج از مهم‌ترین مناطقی هستند كه به این عارضه مبتلا می‌شوند و افراد مبتلا به آن غالبا دردهای شدیدی را در این نواحی احساس می‌كنند. متاسفانه هنوز برای درمان این بیماری در طب سنتی كشورهای مختلف و همین‌طور در طب رایج شیوه‌ای وجود ندارد اما شیوه‌های متنوعی برای كنترل این بیماری و كاهش درد و عوارض ناشی از آن در طب مكمل و جایگزین دیده می‌شود كه برخی از آن‌ها را مرور می‌كنیم.


دور گوشت قرمز را خط بكشید

در قرن‌های پیش بیماری نقرس از جمله بیماری‌هایی محسوب می‌شد كه تنها افراد ثروتمند و متمول جامعه به آن دچار می‌شدند، زیرا تنها این افراد توانایی مصرف بی‌رویه و نامحدود مواد‌غذایی چون گوشت قرمز و را داشتند. از آنجا كه مصرف بی‌رویه و خارج از اندازه این مواد در بدن تولید اسیداوریك كرده و مقدمات ابتلا به نقرس را فراهم می‌كند افراد ثروتمند در گذشته بیشتر از سایر مردم به این بیماری مبتلا می‌شدند. از این‌رو كنترل میزان مصرف گوشت قرمز از مهم‌ترین نكاتی است كه باید در رژیم غذایی به آن توجه كنید.


چای گیاهی ویژه بیماران نقرسی

متخصصان طب سنتی معتقدند، مصرف چای گزنه به‌صورت روزانه تاثیر زیادی در كنترل بیماری نقرس دارد. نوشیدن چای تهیه شده از برگ‌های خشك گزنه در كاهش سرعت رشد این بیماری بسیار موثر است. البته باید توجه داشت مصرف این چای به تمامی افراد مبتلا به نقرس توصیه نمی‌شود، زیرا بدن برخی از این بیماران ممكن است نسبت به دریافت این چای گیاهی واكنش نشان دهد، بنابراین تجویز این چای گیاهی همواره باید تحت‌نظر متخصص طب سنتی انجام شود.


سوزن‌های آرامش‌بخش

متخصصان طب سوزرنی تكنیك‌های متنوعی برای كاهش دردهای ناشی از بیماری نقرس دارند. به اعتقاد این درمانگران در طب سوزنی چین متدهایی وجود دارد كه در زمان عود كردن بیماری نقرس و تشدید دردهای مفصلی و استخوانی می‌توان به كمك سوزن‌های طب سوزنی به تسكین درد و برطرف شدن آن در بدن بیمار كمك كرد.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha