سلامت نیوز: دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان ، فک و صورت ایران و سومین همایش ایمپلنت خلیج فارس گفت: بیمارانی که دچار نارساییهای ناحیه دهان ، فک و صورت هستند، جهت درمان صحیح و کامل خود دچار سردرگمی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر امین یمنی با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهدیم که بیمارانی که دچار ناهنجاریها و نارساییهای ناحیه دهان، فک و صورت هستند به جای مراجعه به متخصصان و جراحان دهان، فک و صورت به علت عدم شناخت و آگاهی دچار سر درگمی بوده و به سایر رشته ها و تخصصها رجوع می کنند که این امر منجر به عدم درمان موفق و صحیح و تجدید درمان آنها می گردد.

وی افزود: در واقع بیماران نمی دانند برای انجام درمان بهتر بیمارییشان به کدام یک از متخصصین در رشته های مختلف از جمله جراحی دهان، فک و صورت، جراحی پلاستیک، جراحی عمومی یا گوش و حلق و بینی مراجعه کنند چرا که سر و صورت ناحیه بسیار حساس و جذابی است که به عنوان اولین دریچه برخورد انسان با اجتماع محسوب می شود و بیماران حاضرند برای رفع نارسایی و یا زیباتر شدن خود هزینه های زیادی را در کنار رنج و مشقتهای فراوان آن تحمل کنند.

یمنی گفت: در برخی موارد شاهدیم بیمار اگر چه زیبایی ظاهری را پس از انجام عمل جراحی بدست آورده ولی فعالیتهایی از جمله جویدن، بلعیدن و حتی صحبت کردن را از دست می دهد و اصلاح اینگونه معایب ایجاد شده به مراتب از انجام اولیه اعمال جراحی سخت تر و پر هزینه تر است و نیاز است آگاهی لازم به بیماران در این زمینه داده شود.

وی با اشاره به فقدان مراکز تخصصی درمان فک و صورت در کشور به صورت مستقل تصریح کرد: به دلیل نبود مراکز خصوصی و مستقل از بیمارستانها  که به صورت تخصصی به مشاوره و درمان ناهنجاریها و نارساییهای سر و صورت می پردازند همواره شاهدیم که به عنوان مثال خانواده ها به دلیل کمبود آگاهی از بیماریهای کودکان خود و نحوة مراجعه صحیح، در آینده نیازمند درمان هایی پیچیده تر و سخت تر و به مراتب پر هزینه تر برای درمان نارسایی فرزندان و بیماران خود می شوند.

یازدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران و سومین کنگره بین المللی ایمپلنت خلیج فارس از 26 تا 28 مهر ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha