سلامت نیوز: مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش از وجود 8 هزار نیرو در حوزه بهداشت مدارس در کشور خبر داد.

محمد چینیان در گفت وگو با پانا و در پاسخ به این پرسش که دستاوردهای حوزه سلامت در  مدارس چه مواردی بوده است؟ اظهار کرد: نخست، توسعه مراقبت از دهان و دندان به صورت بسته های آموزشی (پیشگیری)  و توزیع دهان شویه در بین دانش آموزان ابتدایی بوده است.

وی به طرح سنجش که تهیه پرونده سلامت برای دانش آموزان است اشاره و خاطرنشان کرد: پرونده سلامت دانش آموزان درجهت ارتقا بهداشت محیط مدارس انجام و پیگیری می شود.

چینیان به برخی فعالیت هایی که در حوزه سلامت مدارس انجام می شود اشاره و تصریح کرد: کامل کردن تجهیزات بهداشتی واتاق بهداشت در مدارس، برگزاری کلاس های بهداشت برای اولیا، ارتقا مراقبان سلامت، توسعه مدارس مروج سلامت، ارتقا سطح آگاهی در تغذیه سالم، ارتقا سطح آگاهی در میان وعده سالم در بین افراد با نظارت دقیق وسالم و آموزش پیشگیری از بیماری های  واگیر دار وغیر واگیر دار در بین دانش آموزان از موارد برنامه های حوزه سلامت در مدارس است.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارتقا سطح سلامت دانش آموزان دختر با اجرای طرح آهن یاری در مدارس، عنوان کرد: طرح آهن یاری 50 درصد دختران مدارس راهنمایی و 100 درصد دختران مدارس دبیرستانی کشور را شامل می شود که در این بین آموزش هایی نیز به آنها داده خواهد شد.

وی با اشاره به وجود 12 هزار و 500 مدرسه مروج سلامت در کشور گفت: مدارس مروج سلامت بین وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به صورت مشترک انجام می شود که در جهت  ارتقا  کمی وکیفی مدارس مروج سلامت است.

او در زمینه بکار گیری نیروی متخصص بهداشت در مدارس، بیان داشت: نیروهای پیرا پزشکی و پزشکی درساماندهی نیروی انسانی مورد تاکید است و کارشناسان بهداشت اگر درپست دیگرمشغول به کار هستند، موظف خواهند شد که به وظیفه خودشان در پست خود در زمینه بهداشت ادامه فعالیت دهند.

*وجود 8 هزار نیرو در حوزه بهداشت مدارس کشور

چینیان با اشاره به وجود 8 هزار نیرو در حوزه بهداشت مدارس افزود: اگر چه در حوزه بهداشت از مراقبان سلامت استفاده می شود اما در این بین از رابطان و معلمان و معاونان داوطلب نیزاستفاده می شود.

وی اظهار داشت: درطرح مدارس مروج سلامت مدیر مدارس با توجه به پتانسیل موجود ازهمکاران و والدین استفاده می کنند و برای روستاها نیز از بهورزان داوطلب استفاده می شود.

*حضور 5 هزار نیروی آماده سلامت در ساماندهی نیروی انسانی

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در حوزه بهداشت مدارس، بیان کرد: در ساماندهی نیروی انسانی 5 هزار نیرو آماده فعالیت درحوزه کاری بهداشت وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha