دسترسی به برخی داروها چه خارجی و چه ایرانی گاهی اوقات بیماران مصروع را با مشکل مواجه می کند و همین باعث ایجاد اضطراب و استرس در آنها می شود و این در حالی است که تعداد کمی از داروهای صرع تحت پوشش بیمه هستند و داروهای جدید و خارجی هیچگونه حمایتی از سوی بیمه نمی شوند...

سلامت نیوز: صرع یکی از بیماری های شایع مغز و اعصاب است که بسیاری از داروهای آن از سمت بیمه حمایت نمی شود و نحوه برخورد با آن نیاز به آموزش در سطح جامعه دارد.
دکتر حمیده مصطفایی، مدیر عامل انجمن صرع ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلاتی که بیماران مبتلا به صرع با آن روبرو هستند مشکل تهیه داروست. بیماران مصروع باید داروهای خود را بصورت مرتب مصرف کنند چراکه در صورت قطع دارو و عدم مصرف به موقع داروها عواقب بدی برای فرد به همراه دارد و ممکن است فرد بیمار به کما برود.

وی افزود: دسترسی به برخی داروها چه خارجی و چه ایرانی گاهی اوقات بیماران مصروع را با مشکل مواجه می کند و همین باعث ایجاد اضطراب و استرس در آنها می شود و این در حالی است که تعداد کمی از داروهای صرع تحت پوشش بیمه هستند و داروهای جدید و خارجی هیچگونه حمایتی از سوی بیمه نمی شوند و همین مسئله بار مالی سنگینی روی دوش بیماری که به طور مثال در طول یکروز باید 6 قرص مصرف کند می گذارد.

مصطفائی در خصوص فعالیت های انجمن صرع تصریح کرد: مهمترین اهدافی که انجمن دنبال می کند شامل سه دسته است. این اهداف شامل اهداف آموزش- پژوهشی است که در جهت آموزش بیماران، خانواده ها پزشکان و افرادی که با این بیماران سرو کار دارند طراحی شده است.

هدف بعدی اقدامات حمایتی است که به بیماران در جهت تامین هزینه های دارویی، اشتغال و ازدواج کمک می کند و هدف نهایی این انجمن توانبخشی و تلاش برای به حداکثر رساندن توانمندی های آنهاست.

مدیر عامل انجمن صرع ایران بیان داشت: درصد بالایی از بیماران مصروع از نظر اقتصادی و اجتماعی تحت فشار هستند.

وی گفت: مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر مشکلات بیماران مصروع است بنابراین باید درجهت شناخت بیماری، واقعیت های آن و اعتقادات غلطی که در مورد آن وجود دارد و نحوه برخورد با بیماری برای بیماران خانواده ها و جامعه فرهنگ سازی شود.

* صرع و نیاز آموزش جامعه


حمیده مصطفایی افزود: از نظر علم روز دستاوردهای درمانی با علم روز دنیا پیش می رویم و از آخرین روش های درمانی دنیا استفاده می کنیم و در راه فرهنگسازی قدم های اولیه را برداشته ایم و امیدواریم به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم آموزش در خصوص بیماری صرع گفت: امروزه در سطح جهانی آشنایی با بیماری صرع و نحوه برخورد با آن جزو برنامه های نظام آموزش و پرورش کشورهاست و امیدواریم که در کشور ما نیز آموزش های لازم در خصوص نحوه برخورد با این بیماری به بچه ها، مربیان و متولیان آموزشی در برنامه کاری نظام آموزش و پرورش کشور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha