دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 57992
سلامت نیوز: كودكان و نوجوانان چاق نسبت به هم سن و سالان خود با وزن طبیعی، به داروهای بیشتری نیاز پیدا می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به نقل از تحقیقات جدید در آرشیو بیماری‌های كودكی، محققان دانشكده بهداشت عمومی آلبرتا با تجزیه و تحلیل میزان مصرف داروها در بیش از 2000 كودك چاق 19 تا 12 ساله در سال‌های 2007 تا 2009 دریافتند كه بچه‌های چاق تا 59 درصد بیشتر از كودكان با وزن متناسب در معرض استفاده از داروهای تجویزی قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش محققان افزودند كودكان چاق و دارای اضافه وزن همچنین تا 2 برابر بیشتر از بقیه به مصرف دارو جهت ناراحتیهای دستگاه تنفسی از جمله آسم و آلرژی قرار می‌گیرند .

نتایج حاصل از این گزارش با بررسی بیشتر كودكان مورد مطالعه حاكی است كودكانی كه وزن نرمال دارند كمتر از كودكان چاق در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند و احتمال بروز حمله قلبی و یا سرطان در آنها نیز 40-30 سال دیرتر از احتمال بروز آنها در كودكان چاق تخمین زده شده است.

به گفته محققان نتایج این یافته‌ها نشان می‌دهد نرخ چاقی دوران كودكی در كانادا در طول 25 سال گذشته 3 برابر شده است و 34 درصد كودكان 17 تا 2 ساله مبتلا به چاقی و یا اضافه وزن هستند كه این روند هزینه‌های مراقبت بهداشتی برای درمان چاقی در كودكان را بسیار افزایش داده است.

گفتنی است سرمایه‌گذاری در جهت پیشگیری از چاقی میان كودكان و نوجوانان با ترویج تغذیه سالم و افزایش فعالیت‌های ورزشی ضمن بهبود كیفیت زندگی و ارتقای سلامتی می‌تواند باعث باز پرداخت هزینه‌های مراقبتی در آنها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha