دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزجهانی سلامت روان، 10 اکتبر 2012 برابر با 19 مهر ماه جاری گفت تعداد350 میلیون نفر از مردم جهان در سنین مختلف، با درآمدها و ملیت های گوناگون از افسردگی رنج می برند و در عین حال میلیون ها انسان دیگر در معرض اثرات غیر مستقیم این بحران جهانی قرار دارند.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزجهانی سلامت روان، 10 اکتبر 2012 برابر با 19 مهر ماه جاری گفت تعداد350 میلیون نفر از مردم جهان در سنین مختلف، با درآمدها و ملیت های گوناگون از افسردگی رنج می برند و در عین حال میلیون ها انسان دیگر در معرض اثرات غیر مستقیم این بحران جهانی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز، در پیام بان کی مون آمده است افسردگی توان انسان ها برا ی رویارویی با چالش های روزانه زندگی را از بین می برد  و غالبا موجب ایجاد جدایی خانواده ها، ترک تحصیل و از دست دادن مشاغل می گردد. درشدیدترین موارد مردم دست به خودکشی می زنند. وی می افزاید هر ساله تقریبا یک میلیون انسان خودکشی می کنند که اکثر این موارد به دلیل افسردگی ناشناخته یا درمان نشده است.  

دبیر کل می گوید مردم به دلایل گوناگون دچار افسردگی می شوند که غالبا علت های متفاوت  ژنتیکی، بیولوژیکی، روانی و اجتماعی دارد که مجموعه این ها موجب خودکشی می گردد. فشارروانی، اندوه، درگیری، بد رفتاری و بیکاری نیز می توانند به اقدام به خودکشی کمک کنند. زنان، به ویژه بعد از زایمان، بیشتر از مردان در معرض افسردگی  قرار دارند.

بان کی مون در خاتمه پیام خود می گوید در این روز جهانی سلامت روان اجازه دهید تعهد نماییم بیشتر به گونه ای صریح در باره افسردگی صحبت کنیم  زیرا این نخستین گام  حساس برای رفع موانع جهت درمان و کمک به کاهش ناتوانی و اندوهی است که این بحران جهانی ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha