دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 58010
سلامت نیوز: هیچ کدام از ما دلمان نمی‌خواهد که پزشک صلاحیت رانندگی ما را تایید نکند. به هر دری شده می‌زنیم که حتی مهر با عینک هم روی گواهینامه مان نخورد. غافل از اینکه تمام این معاینات و نتایج آن برای حفظ جان خودمان و سلامت جامعه است. به تازگی محققان دانشگاه تورنتو کانادا اعلام کرده‌اند کسانی که به آنها هشدار داده شده مناسب رانندگی نیستند، 45 درصد کمتر دچار سوانح جدی رانندگی شده‌اند. آنها معتقدند هشدار دادن به افراد درباره اینکه از نظر سلامتی صلاحیت رانندگی را ندارند می‌تواند خطر تصادفات را کمتر کند. البته اگر چه این هشدارهای پزشک ممکن است باعث افسردگی این افراد شود.

از سال 1960 پزشکان اونتاریوی کانادا وظیفه دارند بیمارانی را که رانندگی آنها خطرآفرین است گزارش کنند. اما تعداد کمی از این گزارشات اعلام می‌شد تا اینکه در سال 2006 تصمیم دولت بر این شد که به پزشکان بابت هرگزارش 36 دلار بپردازد. در نتیجه 10 تا 30 درصد از گواهینامه این بیماران به حال تعلیق در آمد. محققان متوجه شدند که بیش از 100 هزار نفر در این کشور هشدار عدم صلاحیت پزشکی برای رانندگی را دریافت کرده‌اند و پس از بررسی سابقه پزشکیشان 3 سال قبل از دریافت هشدار با سال پس از هشدار، متوجه شدند که تصادفات این افراد 45 درصد کمتر شده است. البته هنوز هم میزان تصادفات در این افراد بیش از افراد سالم بوده است.

جالب است بدانید این بیماران ترجیح داده‌اند دیگر به پزشکانی که به آنها هشدار داده بودند، مراجعه نکنند و خدمات پزشکی خود را از جای دیگری دریافت کنند. با تمام این حرف‌ها خودتان حدس بزنید که معاینات پزشکی رانندگان چه مسئولیت بزرگی دارد!

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha