سلامت نیوز: مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از کودکان در مجلس نهم و در کمیسیون قضائی آغاز شده است، گفت: تصویب لایحه حمایت از کودکان ما را جزو پیشروترین کشورها در حمایت از کودکان قرار می دهد.

سید حسن موسوی چلک در گفت و گو با پانا، در خصوص لایحه حمایت از کودکان اظهار داشت: این لایحه از سال 85 در معاونت حقوقی قوه قضائیه آغاز و در سال 87 در شورای عالی قضائی مصوب شد و پس از آن به دولت رفت و در دولت هم چند سال طول کشید تا در 26 آبان ماه 90 از دولت به مجلس رفت و در روز 29 آبان ماه هم در مجلس اعلام وصول شد اما متأسفانه این لایحه به پایان مجلس هشتم رسید که بررسی آن به مجلس نهم رسید.

مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از کودکان در مجلس نهم و در کمیسیون قضائی آغاز شده است، گفت: تصویب لایحه حمایت از کودکان ما را جزو پیشروترین کشورها در حمایت از کودکان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان از پیشروترین لوایح موجود است، خاطرنشان کرد: این لایحه یکی از بهترین مواردی است که در حوزه کودکان نوشته شده و کاملا اجتماعی است چرا که با نگاهی اجتماعی و پیشگیری نوشته شده است و پیشگیری از بزهکاری و تقویت روحیه اجتماعی در آن مشهود است به طوری که ادبیات مددکار اجتماعی در فضای آن حاکم می باشد.
موسوی چلک خاطرنشان کرد: تصویب لایحه حمایت از کودکان ما را جزو پیشروترین کشورها در حمایت از کودکان قرار می دهد.

وی با بیان اینکه افزود: شورای عالی قضائی بخش های مختلفی را در این لایحه دیده است که امیدواریم بزودی تصویب شود چرا که با تصویب این لایحه حیطه اختیارات سازمان های اجتماعی را در حوزه حمایت از کودکان افزایش می دهد. ضمن اینکه تلاش شده است رویکردهای قضائی در آن حداقل باشد.

مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: البته بعد از تصویب این لایحه ممکن است نیاز به اصلاحاتی داشته باشد که آن هم برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha