محمد اصفهانی بشدت از پارازیت های ارسالی انتقاد کرد. این در حالی است که پیش تر وزیر بهداشت که دختر خاله این خواننده پاپ هم هست، ادعاهای مربوط به خطرناک بودن پارازیت را غیر علمی اعلام کرده است.

سلامت نیوز: محمد اصفهانی بشدت از پارازیت های ارسالی انتقاد کرد. این در حالی است که پیش تر وزیر بهداشت که دختر خاله این خواننده پاپ هم هست، ادعاهای مربوط به خطرناک بودن پارازیت را غیر علمی اعلام کرده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان، محمد اصفهانی، خواننده پاپ کشور، در یادداشتی در وبلاگش پس از اینکه نسبت به "سانسور ناگهانی" تیتراژ سریال "تكیه بر باد" توسط واحد موسیقی صدا و سیما انتقاد کرده، به ارسال پارازیت بر روی امواج ماهواره ای اعتراض و آن را مضر توصیف کرده است.

وی نوشته است: "بیماری كه داروهای سركوب ایمنی مصرف میكند تا عضو پیوندی اش در بدن باقی بماند... سالمندان فرتوت كه اصلا ماهواره نمی بینند؛ بیماران سرطانی وضعیف تحت شیمی درمانی ؛ مسلولها و جانبازان و معلولان ؛ بیماران اعصاب و روان ؛ آدمهای سالم و قوی كه ماهواره نگاه نمی كنند ؛ بچه های سرطانی در كانونهایی مثل محك ؛ دیالیزی ها ؛ حامله ها ؛ نوزادها و جنین ها و... همه روز و شبشان را با پارازیت های ماهواره ای و تشعشعات مسموم و مضر آن طی كنند تا شما كه كسی جرات ندارد در باره تان سؤال كند به وظیفه ی فرهنگی خود درجبهه های تهاجم فرهنگی و جنگ نرم عمل كنید؟ و مثل همیشه فقط با سیستم حذفی ظاهرا به سراغ دشمن و در اصل به سراغ هموطنان و خانواده های خود بروید؟... نكند خطر این تشعشعات را شوخی گرفته اید؟"

انتقادات تند اصفهانی به پارازیت های ارسالی در حالی است که پیش تر وزیر بهداشت که دختر خاله او هم هست، ادعاهای مربوط به مضر بودن پارازیت را رد کرده است. حتی وزارت خانه تحت مدیریت خانم وحید دستجردی در این باره آزمایش هایی را انجام داده و اطلاعیه منتشر کرده است.

ادعای تاثیر پارازیت ها در ایجاد بیماری ها استناد علمی ندارد

به عنوان نمونه،‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز 10 مهر ماه امسال اعلام کرد: ادعاها ی مربوط به تاثیر پارازیت های ماهواره ای بر سلامتی انسان و بروز بیماری هایی مانند سرطان و یا سقط جنین استناد علمی ندارد.

علی گورانی، رئیس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در این باره عنوان کرد: ادعاهای افراد حقیقی و حقوقی در زمینه عوارض پارازیت های ماهواره ای ، عوام فریبی و بزرگنمایی هدفدار است.
 
وی در عین حال گفت: البته پارازیت ها کاملا هم بی اثر نیستند اما اینکه بخواهیم یک عارضه و بیماری را بطور مستقیم با یک پدیده خاص، ارتباط دهیم باید برای اثبات آن آزمایش های علمی انجام شود.
 
به گفته گورانی "انواع انرژی اعم از آتش، باد یا فرکانس ها می توانند آسیب زا باشند. شدت انرژی آنتی سیگنال ها (پارازیت ها) بیشتر از سیگنال های (امواج) ماهواره ای نیست و به هرحال مردم بطور مرتب از ماهواره ها استفاده می کنند و تمام افراد چه افرادی که ماهواره دارند و چه کسانی که ندارند، این امواج را دریافت می کنند."
 
وی افزود: 85 درصد آسیب های مردم از پرتوها و انرژی های تشعشعی ناشی از منابع طبیعی مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید است، 50 درصد آسیب های مردم از آن 15درصد باقی مانده نیز مربوط به کاربری های پزشکی (اشعه های تصویربرداری) است.

واکنش خانم وزیر


پیش تر هم مرضیه وحید دستجردی خلاف سخنان پسرخاله اش گفته بود: صرف این‌که گفته شود بیماری‌ها بر اثر پارازیت‌ها است به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که به عنوان مثال 70 درصد علت سقط جنین موارد ژنتیکی است و اگر مواردی باشد که ادعای افزایش سقط جنین بر اثر پارازیت‌ را داشته باشد، باید این جنین‌ها از نظر اشعه چک شوند.

دستجردی توضیح داد: از نظر سلامت مشکلی نبوده است در مورد مواردی هم که از سقط جنین می‌گویند همیشه مواردی در میان مردم و حتی گروه‌های پزشکی اعلام می‌شود اما این موارد حتما مستند به آزمایشات نیست.

با توجه به این موضوع باید دید اصفهانی قادر به ارائه مدارک و مستدات علمی برای ادعایش خواهد بود یا ترجیح می دهد به همین موضع گیری رسانه ای بسنده و از پیگیری علمی ماجرا خودداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha