دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 58025
سلامت نیوز: همه ما می‌دانیم که چاقی کودکمان ممکن است به قیمت بیماری قلبی و دیابت او در آینده تمام شود اما متأسفانه باید بگوییم این خطر بیش از آن چیزی است که قبلا فکر می‌کردید. محققان به تازگی اعلام کرده‌اند بررسیهای قبلی در این باره خطر عوارض چاقی در بزرگسالی را کمتر از آنچه هست تخمین زده‌اند.

آنها معتقدند والدین باید بدانند که تاثیر چاقی کودکان بیش از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. زیرا چاقی بر سلامت کودک تاثیر گذاشته و با بزرگتر شدنش و ایجاد تدریجی فشار خون، کلسترول و قند خون بالا، او را در یک سراشیبی به سمت بیماری‌ها قرار می‌دهد.

همان طور که می‌دانید کلسترول و تری گلیسرید بالا در کودکان چاق موجب مقاومت به انسولین و در نتیجه دیابت هم می‌شود. چاقی با بزرگ شدن تدریجی عضلات قلب می‌تواند در بزرگسالی برای کودک چاق مشکل قلبی هم ایجاد کند.

متاسفانه با بالا رفتن آمار چاقی کودکان می‌توانید حدس بزنید که در آینده چه مشکلاتی سلامت جامعه را تهدید خواهد کرد بخصوص در کودکانی که وزن بالای خود را تا دوران بزرگسالی با خود حمل می‌کنند. بنابراین به جای اینکه به چاقی کودکتان به عنوان یک موضوع خنده‌دار نگاه کنید بهتر است آن را جدی بگیرید و برای حل این مشکل گام‌های حساب شده بردارید.
منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha